رئیس سازمان امداد و نجات جعیت هلال احمراز خدمات رسانی به 13 استان تحت تاثیر سیلاب خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: خدمات‌رسانی توسط نیروهای امدادی هلال احمر در 463 شهر و روستا انجام شده و همچنان در برخی استان‌ها نیز ادامه دارد.
 
سلیمی افزود: در سامانه بارشی اخیر به 86 هزار و 700 نفر خدمات امدادی داده شده و  17هزار و 800 نفر نیز اسکان اضطراری داشته و 46 نفر نیز نجات یافته‌اند.
 
وی بیان کرد: چهار نفر در شهرستان دشتی بوشهر نیز با تلاش بی وفقه امدادگران از سیلاب نجات یافتند.

سلیمی ادامه داد: در مجموع سه هزار و 530 تخته چادر، 2900 پتو، 70 تن نایلون و 39 هزار 800 قوطی کنسرو بین سیل زدگان استان‌های مختلف کشور توزیع شده است.
 
وی گفت: در حال حاضر نیز خدمات‌امدادرسانی به گرفتار شدگان در سیلاب و برف در استان‌های فارس، کرمان، بوشهر، خراسان رضوی، خراسان‌جنوبی و کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد.
 
سلیمی افزود: 11 روستا در شهرستان‌های جهرم، داراب و فسا در محاصره سیلاب قرار گرفته و دسترسی به آنان سخت بود که در حال حاضر امدادرسانی با استفاده از بالگرد در حال انجام است.
 
 رئیس سازمان امداد و نجات تصریح کرد: با افزایش یک بالگرد دیگر از لرستان و انجام پروازهای متعدد تا امشب خدمات‌رسانی و ارسال تجهیزات امدادی به این روستاها پایان می‌گیرد.
 
به علت وجود ریزگردها در استان خوزستان بالگرد امدادی هلال احمر از لرستان به فارس اعزام شده است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.