فرماندار بن، از پاکسازی و ضدعفونی سومین کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان خبر داد.

پاکسازی سومین کانون آنفلوآنزای فوق حاد در شهرستان بن
به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ کمال اکبریان گفت: با مشاهده تلفات طیور بومی در لارک و انجام آزمایشات مربوطه، این روستا به عنوان سومین کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بعد از روستاهای حیدری و شیخ شبان در شهرستان بن شناخته شد.

وی افزود: در راستای مقابله با انتشار این بیماری، ۶۲۹ قطعه مرغ، ۲۰۰ قطعه خروس، ۵۱ قطعه شتر مرغ، ۲۵ قطعه کبوتر و ۸ قطعه اردک تا شعاع یک کیلومتری این روستا معدوم و جایگاه پرندگان ضد عفونی گردید.

اکبریان اضافه کرد: تا کنون در ۳ کانون شناسایی شده این بیماری در شهرستان بن، مجموعاً ۵ هزار قطعه پرنده خانگی معدوم شده است.

وی ادامه داد: همجواری با استان اصفهان و رودخانه و سد زاینده رود، انتشار از طریق هوا و پرندگان آزاد پرواز مثل گنجشک و کلاغ به عنوان عامل شیوع این بیماری در روستاهای شهرستان بن شناخته می‌شود.

آنفلوآنزای (آنفولانزا) فوق حاد از مهم‌ترین بیماری‌های طیور و یک بیماری تنفسی ویروسی مشترک انسان و پرندگان با علایم سیاه شدن و خونریزی تاج و ساق پا، علایم تنفسی حاد، بی حالی شدید، پژمردگی، دور هم جمع شدن گله، کاهش شدید مصرف دانه، افت ناگهانی تولید تخم مرغ روزانه و انتشار ناگهانی در گله است.
 
روستای لارک از توابع بخش مرکزی شهرستان بن در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
 
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار