مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل از امدادرسانی نیروهای راهداری به 421 خودرو گرفتار در برف و در راه مانده استان اردبیل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، علی رحمتی افزود: در بارش اخیر برف نیروهای راهداری به ۴۲۱ دستگاه خودرو در راه مانده امداد رسانی کردند.

وی به برف‌روبی ۹ هزار و ۲۰۰ کیلومتر باند در محورهای اصلی و فرعی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تمامی محورهای اصلی و فرعی بازگشایی شده و مشکلی در تردد ندارند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته راه ارتباطی ۶۷۶ روستا بازگشایی شده اما به دلیل کولاک برف بعد از بازگشایی مجدداً راه ارتباطی تعدادی از روستاها مسدود شده است.

رحمتی از مسدود بودن راه ارتباطی ۳۰۰ روستا در استان به دلیل بارش سنگین برف خبر داد و افزود: با وجود تلاش سه روزه راهداران هنوز راه ارتباطی برخی روستاها به دلیل بارش برف و کولاک مسدود است.

وی به کولاک شدید برف در گردنه‌های بودالالو، صائین، الماس و حیران اشاره کرد و گفت: به ویژه در گردنه حیران با کولاک شدید برف مواجه هستیم.

رحمتی گفت: تمامی نیروهای راهداری در محورهای مواصلاتی استان حضور داشته و مشغول بازگشایی و برف‌روبی راه‌های روستایی هستند.

به گفته وی در بارش اخیر برف نزدیک به ۶۰۰ تن مخلوط شن و نمک جهت نمک‌پاشی جاده‌ها مصرف شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.