ایلام؛

برگزاری نخستین جشنواره استانی رسانه و فرهنگ عمومی

معاون فرهنگی ، فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برگزاری نخستین جشنواره استانی رسانه و فرهنگ عمومی با همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خبر داد.

برگزاری نخستین جشنواره استانی رسانه و فرهنگ عمومی
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛عمران خودآموز گفت: این جشنواره وِیژه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی اینترنتی استان ایلام به همراه ضمایم استانی نشریات سراسری خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه این جشنواره دارای 35 محور است، بیان کرد: گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی در زمینه‌ی اقتصاد مقاومتی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی(اعتیاد، حاشیه‌نشینی،نزاع، طلاق، فضای مجازی و ...)، ترویج سبک زندگی ایرانی – اسلامی، گسترش فرهنگ قرآن و عترت، گسترش فرهنگ نماز، امر به معروف و نهی از منکر، حماسه عظیم اربعین حسینی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت، تبیین دیدگاه‌های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مد ظلله العالی) ، رد و اعتلای فرهنگ و هنر ایرانی – اسلامی، صیانت از فرهنگ عامه ، پاسداشت زبان و ادب فارسی از جمله محورهای این جشنواره است.
 
خودآموز اظهارکرد: گسترش فرهنگ کتابخوانی و نهضت مطالعه مفید، غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، ترویج فرهنگ کار وتولید، گسترش نشاط و تحرک اجتماعی، گسترش نظم و انضباط اجتماعی، تقویت رفتارهای شهروندی ، آداب شهرنشینی و بازآفرینی شهری، پیشگیری از وقوع جرم، خشونت، ضرب و جرح و تصادفات جاده‌ای، مبارزه با موادمخدر و عوامل و چالش‌های حاشیه‌نشینی و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی از دیگر محورهای این جشنواره‌اند.
 
وی با بیان اینکه سرمقاله و یادداشت، مقاله، مصاحبه خبر، گزارش و عکس از رشته‌های این جشنواره است، ادامه داد: درمراسم اختتامیه این جشنواره آثار برتر و رسانه‌های فعال در هر کدام از بخش‌ها معرفی خواهد شد.
 
معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: آخرین مهلت ارسال آثار پایان اسفند 1395 و زمان برگزاری جشنواره اردیبهشت 1396 خواهد بود.
 
 
انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.