4 نماینده فوتبال کشورمان درصدد هستند تا پس از 14 سال بتوانند قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کنند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2017 درحالی امروز با دیدار تیم های استقلال خوزستان و الفتح عربستان آغاز می شود که تیم های ایرانی از ابتدای برگزاری لیگ قهرمانان در سال 2003 موفق نشدند به مقام قهرمانی این مسابقات دست یابند.

مسابقات باشگاهی در سطح قاره آسیا از سال 1967 میلادی آغاز شد و از 2003 با راه‌اندازی نسخه جدید مسابقات با نام لیگ قهرمانان آسیا وارد دوره تازه‌ای شد و از امروز ( دوشنبه) پانزدهمین دوره این رقابت‌ها آغاز می شود.
 
در 14 دوره اخیر این مسابقات، جام قهرمانی 10 بار به تیم‌های شرق آسیا تعلق یافته و 4 بار نیز تیم‌های سعودی، قطری و اماراتی فاتح این مسابقات شده‌اند.

همچنین کفش طلای این رقابت ها نیز 11 بار به بازیکنان شاغل در تیم‌های شرق قاره رسیده و 3 بار نیز مهاجمان تیم‌های عربی موفق به تصاحب عنوان آقای گلی لیگ قهرمانان آسیا شده‌اند.
 
فوتبال ایران در شرایطی با حضور 4 تیم استقلال خوزستان، استقلال تهران، پرسپولیس و ذوب‌آهن آماده‌ی حضور در دوره پانزدهم لیگ قهرمانان آسیا می‌شود که درصدد هستند تا جای خالی قهرمانی و کفش طلای این رقابت‌ها را در ویترین افتخارات فوتبال کشورمان پر کنند.
 
حال باید دید، آیا این بار تیم‌های ایرانی می توانند به ناکامی 14 ساله باشگاه های کشورمان برای کسب جام قهرمانی و کفش طلای لیگ قهرمانان پایان دهند یا خیر؟


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار