اصفهان؛

بهره برداری از ۵۰ طرح عمرانی در فلاورجان

فرماندار فلاورجان با اشاره به اجرای ۷۰ برنامه در هفته فرهنگی شهرستان فلاورجان گفت: ۵۰ پروژه عمرانی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال در فلاورجان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اصغر هدایت  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه اعتلای فرهنگی زمینه ساز توسعه بوده و قوام جامعه به فرهنگ آن بستگی دارد اظهار داشت: شهرستان فلاورجان عالمانی همچون فاضل فلاورجانی و آیت‌الله شریعت را تربیت کرده و با تقدیم 1300 شهید و 9 شهید مدافع حرم به عنوان شهرستان فرهنگی و عالم پرور معرفی می‌شود.

وی افزود: روز 5 اسفند از سال 1394 با تصویب شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز شهرستان فلاورجان تعیین شد، این روز مصادف با اجرای عملیات خیبر در سال 1362 و به شهادت رسیدن 146 شهید جان بر کف شهرستان فلاورجان در این عملیات است.

فرماندار فلاورجان بیان کرد: در این عملیات لشکر امام حسین(ع) و نجف اشرف با تمام قوا وارد شدند و رزمندگان فلاورجانی، خمینی‌شهری و نجف آبادی پشتیبانی این عملیات را بر عهده داشتند که 3 برادر از یک خانواده 3 شهیدی، پدر و فرزند یک خانواده و یک شهید از 20 خانواده 2 شهیدی در این عملیات به شهادت رسیدند.

 وی با اشاره به اجرای 70 برنامه هنری، ورزشی، علمی، مذهبی و بومی و محلی در هفته فرهنگی شهرستان فلاورجان گفت: این برنامه‌ها به منظور عمق بخشی به فرهنگ شهرستان، از 30 بهمن‌ماه آغاز شده و تا 6 اسفند ادامه دارد تا غنای فرهنگی، اهمیت به آداب و رسوم و ارزش‌های فرهنگی شهرستان مورد توجه بیشتر قرار گیرد و زمینه نشاط اجتماعی فراهم شود. 

هدایت گفت: همایش روز شهرستان فلاورجان روز پنجشنبه 5 اسفند از ساعت 15 الی 17 در مصلای نماز جمعه شهرستان با حضور خانواده شهدای عملیات خیبر، مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین بیش از 50 پروژه عمرانی با اعتبار 30 میلیارد تومان شامل پروژه‌های راه و شهرسازی، برق، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، شهرداری‌ها و اشتغالزایی در این هفته به بهره برداری می‌رسد.

فرماندار فلاورجان با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای شهرستان در سال 1396 افزود: کارهای مقدماتی و زیرساخت‌های لازم برای برگزاری این کنگره در حال آماده‌سازی است و یادواره‌های مقدماتی این کنگره ملی برگزار شده است. 

وی با اشاره به اجرای طرح کشوری کرامت به مدت 3 سال در شهرستان فلاورجان گفت: این طرح با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر به منظور ارتقا سطح دانش و آگاهی به صورت آزمایشی در این شهرستان در حال اجرا است که 90 درصد برنامه‌های این طرح آموزشی و فرهنگی است، این طرح  به مدت 3 سال برگزار می‌شود. 

هدایت بیان کرد: طرح کرامت توسط سازمان بسیج مستضعفین پیشنهاد شده و در ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به تصویب رسیده است که در آن آموزش‌های لازم از سنین 4 تا 60 سال به اقشار مختلف مردم ارائه می‌شود.

وی اتوبان ذوب آهن را یکی از موانع رشد و توسعه شهرستان فلاورجان برشمرد و گفت: دیوارهای بتنی اتوبان ذوب‌آهن با هدف ایمنی و دیوار صوتی احداث شده اما شهرستان فلاورجان را به 2 قسمت تقسیم کرده است و بسیاری از مردم در عبور و مرور خود دچار مشکل هستند.

فرماندار فلاورجان بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های ویژه شهرستان فلاورجان در حوزه ورزشی است و این شهرستان قهرمانان استانی، ملی و بین‌المللی در رشته‌های ورزشی رزمی و توپی دارد، اخیراً تیم فوتسال شهرستان به لیگ برتر کشور راه پیدا کرده است اما اعتبار ویژه و خاصی برای حمایت از قهرمانان وجود ندارد اما در حد توان حمایت‌های جزئی از ورزشکاران داشته‌ایم که در خور و شایسته آنان نیست. 

وی با اشاره به فعالیت 50 سازمان مردم‌نهاد در حوزه فرهنگی و حمایتی تصریح کرد: 464 اثر تاریخی و 30 اثر تاریخی در این شهرستان به ثبت ملی رسیده که این شهرستان یکی از اهداف گردشگری در استان اصفهان محسوب می‌شود. 

هدایت گفت: 170 میلیارد ریال اعتبارات عمرانی شهرستان در سال 1395 است که در فاز نخست، 45 درصد از آن تحقق یافته و امیدوار هستیم تا تیرماه سال 1396 مابقی آن تخصیص یابد.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار