اصفهان؛

آغاز بهره برداری ازطرح کانال آبیاری عمومی کشاورزی درلنجان

به مناسبت دهه مبارک فجر، بهره برداری از طرح کانال آبیاری عمومی جوی خیرآباد و قرق آقا در لنجان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس اداره جهاد کشاورزی لنجان  درآیین افتتاح این طرح گفت: این طرح با مشارکت جهاد کشاورزی انجام شده است ومیزان اعتبارهزینه شده دراین طرح 252 میلیون ریال بوده که 30 میلیون از اعتبارات خودیاری مردم وکشاورزان و بقیه آن از محل اعتبارات دولتی و ملی( شبکه های 3و4 ) تامین شده است.

همت علی انصاری تصریح کرد: مساحت اراضی زیرطرح 40 هکتار است که به طور مستقیم 120بهره برداردارد و طول کانال نیزهزار و 450 متراست.

مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز در احداث این طرح گفت:خشکسالی درکشورو درمنطقه اصفهان مشهود است وباید درغرب اصفهان هم شبکه های آبرسانی انجام شود.

علیرضا آجودانیان ضمن تاکید بر روند خشکسالی در استان اظهار کرد :درسال زراعی 95 هیچگونه اعتبارریالی برای کارهای عمرانی جهادکشاورزی اختصاص نیافته است واین طرح مربوط به سال 94 است.

وی اظهارکرد: عملیات عمرانی جهاد کشاورزی درغرب اصفهان نسبت به شرق اصفهان بسیار پرهزینه تر است چراکه آزادسازی زمین های زراعی به دشواری انجام می شود وآنهم به این دلیل است که درشرق اصفهان گندم ودرغرب استان برنج کشت می شود.

وی گفت: بنابراین آزاد سازی زمین در لنجان به سختی انجام می گیرد چون درلنجان زمین ارزش بیشتری دارد.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.