مهندس سید مصطفی داوودی مدیرکل راه آهن یزد، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با اشاره به پیشرفت 80 درصدی عملیات ریل گذاری تونل وواریانت ریگ، زرین گفت: محور اردکان چادرملو یکی از پرترافیک ترین خطوط راه آهن ج.ا.ا می باشد که در سال 1376 مورد بهره برداری قرار گرفت و با توجه به شیب وفراز وترافیک سنگین محور مذکور، احداث تونل وواریانت که باعث کاهش شیب و فراز خطوط ریلی می گردد، در دستور کار راه آهن ج.ا.ا قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به حمل مواد معدنی وکنستانتره از معدن بزرگ چادرملو به اقصی نقاط کشور احداث خط دوم محور اردکان چادرملو به راه آهن ج.ا.ا پیشنهاد گردیده که امیدواریم در سال های آینده شاهد شروع عملیات اجرایی آن باشیم.
وی خاطر نشان کرد: روزانه حدود 300 واگن از محور چادرملو به وزن 22 هزارتن مواد معدنی وکنستانتره ازچادرملو به کارخانجات ذوب آهن اصفهان، مبارکه، فولاد اهواز، گندله سازی و بخشی نیز جهت صادرات به بندر عباس ارسال می گردد و طی 11 ماهه سال جاری از این معدن مقدار 8 میلیون و 364 هزارتن بارگیری صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5/29 درصد رشد داشته است.
وی اظهار کرد: با احداث یک دستگاه تونل به طول 800متر و خط جدید، ریگ زرین به طول 14کیلومتر، شیب و فراز بلاک مذکور از 15 در هزار به 10 در هزار کاهش یافت که در این رابطه بالغ بر 800 میلیارد ریال هزینه شده و امیدواریم ان شاءالله در سه ماهه اول سال 96 شاهد بهره برداری از این بلاک باشیم.
داودی خاطرنشان کرد: قطار های مسافری اصفهان مشهد و شیراز مشهد از محور اردکان چادرملو به سمت استان خراسان رضوی ترددمی نمایند و درراستای خدمت رسانی به مسافران و زوار حضرت امام رضا ع احداث نماز خانه ایستگاه های زرین ونی باد واحداث سکو ی ایستگاه نی باد دردستور کار قرار گرفته است که از این پروژه ها، نماز خانه زرین و سکوی نی باد در سال جاری به بهره برداری رسید و نماز خانه ایستگاه نی باد با بیش از80 درصدپیشرفت ان شاءالله در سه ماهه اول سال 96 به بهره برداری خواهد رسید.
انتهای پیام/ م