عضو کمیسیون بودجه شورای شهرمشهد گفت: بانوان به ویژه زنان خانه‌دار تاثیرگذارترین قشر در ترویج و رشد فرهنگ کتابخوانی در جامعه خواند.

زنان‌خانه دار تاثیرگذارترین قشر در ترویج فرهنگ کتابخوانیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، انسیه غفوری شعرباف  پویش مطالعاتی  «همه باهم بخوانیم » را در هدف‌گیری زنان به عنوان جامعه اصلی مخاطب موفق ارزیابی کرد و افزود: مادری که کتابخوان باشد، فرزندان اهل مطالعه تربیت خواهد کرد.
 
نماینده شورای اسلامی شهر مشهد افزود: سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد با توجه به اهمیت زنان خانه دار در سوق دادن جامعه  به توسعه فرهنگ  کتابخوانی  « بسته کتاب خانواده » را معرفی کرده است که اقدام موثری است.
 
وی بیان کرد: در « بسته کتاب خانواده »  محتوای کتاب‌ها برای تمامی  اعضاء خانواده  پیش بینی شده است  وامید است  این طرح با استقبال وهمکاری  زنان خانه دارگامی عملی برای نهادینه کردن  فرهنگ کتابخوانی  در خانواده  وافزایش سرانه مطالعه در جامعه باشد.
 
او در خصوص محتوای کتاب گفت : لزوم ارتقا فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به عنوان یکی از شاخص‌های رشد فرهنگی و توسعه  فرهنگ کتابخوانی با مطالعه  کتاب خوب  امکان‌پذیر است  و این ارتقاء  سطح بینش و افزایش سرانه کتابخوانی جز با تبیین جایگاه کتاب خوب  میسر نیست.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای شهر مشهد با اشاره به اهمیت
غفوری شعرباف افزود: گام اول درتوسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی انتخاب کتاب خوب است و حساسیت در تعیین نوع کتاب به اندازه‌ای است که اگر با دقت انجام نشود تمام اقداماتی که در توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی انجام می شود بی نتیجه و گاهی مضر خواهد بود.
 
غفوری انتخاب کتاب‌های ارائه شده در طرح پویش مطالعاتی «همه باهم بخوانیم» را هوشمندانه خواند و گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های دقیق انجام شده توسط متولیان فرهنگ شهری کتاب‌های بسیار خوبی از طریق این طرح معرفی شده  و این اقدام قابل تقدیر است؛ امیدواریم این رویکرد فرهنگی نیز درآینده ادامه داشته باشد.
 
انتهای پیام//ف.ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.