در دیدار رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مالزی با رئیس مجلس مالزی بر لزوم تقویت مراوادت ایران و مالزی در شرایط پسابرجام تاکید شد.

فلسطین باید اولویت نخست جهان اسلام باشد/ لزوم تقویت مراوادت ایران و مالزی در شرایط پسابرجامبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خانه ملت؛ پاندیکار حاجی امین مولیا رئیس مجلس مالزی عصر امروز (پنجشنبه 5 اسفند) با محمود صادقی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران ومالزی دیدار و گفتگو کرد.

صادقی در ابتدای این دیدار با قدردانی از حضور هیأت پارلمانی مالزی جهت شرکت در ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه مردم فلسطین گفت: دولت و ملت مالزی همواره اهتمام ویژه ای نسبت به موضوع مردم مظلوم  فلسطین دارند.

وی در همین بخش افزود: مسئله فلسطین باید اولویت نخست جهان اسلام باشد و نباید اجازه داد بحرانهای کنونی کشورهای اسلامی محوریت مشکلات مردم فلسطین را کمرنگ کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی،  حمایت از مردم فلسطین را یکی ازمحورهای وحدت بخش جهان اسلام دانست و تصریح کرد: با وجود اختلاف نظرات در موضوعات مختلف، در موضوع  فلسطین وحدت خوبی میان کشورهای اسلامی وجود دارد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مالزی در ادامه با اشاره به پیشینه ارتباطات خوب سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بویژه ارتباطات پارلمانی میان دو کشور افزود: سابقه دیرینه ارتباطات و نقش مهم و تأثیرگذار ایران و مالزی در میان کشورهای اسلامی بسترهای مناسبی برای توسعه و گسترش مناسبات فیمابین در مسائل دو جانبه، منطقه ای و بین المللی فراهم کرده است.

صادقی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت های اقتصادی و تجاری در ایران و مالزی تصریح کرد: در فضای پس از برجام فرصتهای خوب اقتصادی میان دو کشور فراهم شده است که باید با رفع موانع بانکی به تقویت و تحکیم مراودات فیمابین کمک کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران ومالزی درپایان بر تداوم رایزنی های مستمر و تبادل های هیأت های پارلمانی و تبادل تجارب در امر قانونگذاری در مجالس دو کشور تأکید کرد.

بسترهای فراوان اقتصادی در مالزی و ایران وجود دارد

در ادامه این دیدار پاندیکار حاجی امین مولیا رئیس مجلس مالزی با قدردانی از برگزاری ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه مردم فلسطین در تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری بوده که همواره مدافع ملت مظلوم فلسطین در همه مقاطع تاریخی بوده است.

وی افزود: اتحاد میان ملتهای اسلامی در موضوع فلسطین می تواند به حل مشکلات مردم فلسطین  و بحرانهای دامنگیر کشورهای اسلامی کمک نماید.

رئیس مجلس مالزی در ادامه با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات میان دو کشور گفت: بسترهای فراوان اقتصادی در بخش های نفت و گاز و صنایع در مالزی و ایران وجود دارد که  باید با ربرنامه ریزی دقیق از آن در راستای منافع دوملت بهره برد.

لازم به ذکر است در این دیدار حیدر علی عابدی و ابوالفضل سروش نمایندگان مردم اصفهان و تهران در مجلس شورای اسلامی و از اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مالزی با بیان دیدگاههای خود بر ضرورت وحدت میان امت اسلامی، توسعه مناسبات در عرصه های مختلف، لزوم توجه بیشتر به صنعت توریسم و رفع موانع بانکی جهت گسترش تبادلات اقتصادی فیمابین تأکید کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار