آلمان به عنوان برترین اقتصاد اتحادیه اروپا در سال 2016 بالاترین رشد اقتصادی را طی پنج سال گذشته داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی یورونیوز گزارش داد: آلمان پس از پنج سال توانست بالاترین رشد اقتصادی را مجددا در سال دو هزار و شانزده میلادی تجربه کند. این گزارش می افزاید کشور آلمان که صاحب برترین اقتصاد حوزه پولی یورو است، در سال دوهزار و شانزده توانست به بالاترین حد رشد اقتصادی طی پنج سال اخیر دست یابد.
 
رشد بالای اقتصادی این کشور به سبب افزایش میزان هزینه های بخش دولتی و بالارفتن حجم مصرف داخلی ذکر شده است. آمریکا به عنوان برترین اقتصاد جهان در سال دو هزار وشانزده میلادی دارای رشد اقتصادی معادل یک ممیز شش دهم درصد گزارش شده است.
 
براساس آمارها رشد تولید ناخالص داخلی آلمان به رقم یک ممیز نه دهم درصد رسیده که نسبت به میانگین حوزه پولی یورو صفر ممیز دو دهم درصد بالاتر است. همچنین در سال دوهزار و شانزده آلمان به رکورد بی سابقه ای در بخش بودجه رسید و مازاد بودجه این کشور در سال گذشته میلادی به رقم بیست و سه میلیارد و هفتصد میلیون یورو رسیده است که از سال هزار و نهصد و نود میلادی بی سابقه گزارش شده است.
 
افزایش میزان مالیات بردرآمد و کاهش نرخ بیکاری از اصلی ترین عوامل افزایش مازاد بودجه آلمان معرفی شده است. مقامات آلمانی اعلام کرده اند که مازاد بودجه به صندوقی ویژه واریز خواهد شد که اعتبارات این صندوق برای تامین نیازهای اولیه پناهجویان از جمله اسکان و ساخت مسکن برای آنان صرف خواهد شد.
 
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان می گوید: این مازاد بودجه فدرال است، باید ارقام مربوط به بیمه های بیکاری و بازنشستگی را لحاظ کرد. همچنین با مسئله ایالات آلمان و نهادهای محلی روبرو هستیم. بنابراین زمانی که به کل بودجه فدرال نگاهی می اندازیم می بینیم که مبلغ مازاد بودجه بسیار ناچیز است. وزارت امور دارایی آلمان پیش بینی کرده است روند روبه رشد اقتصاد این کشور در سال دوهزار و هفده ادامه داشته باشد.
 
این وزارتخانه به صورت ماهانه و با انتشار گزارش، روند رشد اقتصادی را تخمین می زند. ینس وایدمن، رییس بانک مرکزی آلمان نیز می گوید: دلایل تقویت و قدرتمند بودن زیر ساخت های اقتصادی آلمان را باید در استفاده صحیح از ظرفیت های تولیدی جستجو کرد که میانگینی بالاتر از حوزه پولی یورو داشته است. در سال دو هزار و شانزده میلادی بازار کار آلمان نیز با توجه به حجم بالای تقاضای داخلی صاحب رکورد بوده است. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار