مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: برخورداری جمعیت روستایی تا پایان چهارساله دولت تدبیر و امید از 63 درصد به 75 درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛  سعید مؤمنی گفت: حدود 90 درصد جمعیت شهری و 63 درصد جمعیت روستایی کشور از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند که با برنامه ریزی‌های انجام شده این رقم افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان چهارساله دولت تدبیر و امید 23 هزار روستا از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهد شد.

وی عنوان کرد: در سال جاری سه هزار طرح در بخش‌های شهری و خطوط انتقال با هزینه 70 هزار میلیارد ریال اجرا شده است.

مدیر گازرسانی شرکت گاز با اشاره به اجرای طرح گازرسانی به پنج هزار روستا افزود: سه هزار روستا از این تعداد در دهه فجر از نعمت گاز بهره‌مند شدند و سایر آنها نیز تا پایان دولت تدبیر و امید اجرایی خواهند شد.

مؤمنی با اشاره به بهره برداری از چندین خط انتقال سراسری ازجمله دهلران به بیستون گفت: طی هفته آینده با حضور رئیس جمهوری طرح گازرسانی به شهر زاهدان به عنوان آخرین مرکز استان به بهره برداری خواهد رسید.

572 روستا از یکهزار و 735 روستای کهگیلویه و بویراحمد تاکنون گازرسانی شده که از این تعداد 220 مورد آن در سه سال و نیم گذشته بوده است.

کهگیلویه و بویر احمد هم اکنون 167 هزار مشترک گاز دارد و در سال 1377 شرکت گاز این استان راه اندازی شد.

استان 700 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.