وزیر دفاع با اشاره به اینکه وزارت دفاع از پروژه های دکتری بدون محدودیت حمایت می کند، از لزوم حرکت پرشتاب وزارت دفاع در فعالیت‌های دانش بنیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مراسم امضای تفاهم نامه میان این سازمان و وزارت علوم که در محل وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، عنوان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که ارتباط بیشتری بین صنایع دفاعی و حوزه‌های دانش بنیان داشته باشیم.

وی ادامه داد: دانشگاه ها باید تهدیدات و دفاع ها و ضرورت ها را متوجه شوند و اگر هزینه ای در این بخش باشد، ما آن را پرداخت می کنیم.

وزیر دفاع افزود: همکاری ها باید ساماندهی شوند تا هم افزایی های خوب و قابل قبولی داشته باشیم.

دهقان بیان کرد: ما باید ارزان سازی انجام دهیم و مراکز آموزش عالی ما هم به دنبال این موضوع هستند.

وی در ادامه سخنانش توضیح داد: برنامه داریم که وزارت علوم در جریان قراردادهایی که امضا می کنیم، باشد و این گونه نباشد که قراردادهایی که با افراد در دانشگاه‌ها بسته می‌شود، وزارت علوم از آن بی خبر باشد.

دهقان ادامه داد: در حال طراحی سازوکاری هستیم که این همکاری ها به صورت نظام‌مند انجام و از کارهای تکراری جلوگیری شود.

وزیر دفاع اضافه کرد: ما در فضایی به سر می‌بریم که تهدیدات کشور، دارای وضعیت فرسایشی و پیچیده‌ای است. یک زمان با صدام می جنگیدیم و الان در وضعیت مقاومت هستیم. ما باید به سمت صنایع دفاع دانش بنیان حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: اکنون در همه زمینه های علوم پایه، مهندسی، روانشناختی، علوم شناختی در نیروهای مسلح فعالیت داریم و همه این موارد مورد توجه ما هستند. از طرفی به پروژه های دانشگاهی در زمینه های علوم شناختی و روانشناختی علاوه بر زمینه های دیگر نیاز داریم.

دهقان بیان کرد: وزارت دفاع از پروژه های دکتری در حوزه وزارت دفاع بدون هیچ محدودیتی حمایت می کند.

وی تصریح کرد: بیشترین پروژه ها در دانشگاه شریف انجام شده و ما از وزیر علوم می خواهیم که این جلسات به صورت فصلی برگزار شود.

دهقان همچنین در حاشیه امضای تفاهم نامه در پاسخ به سوالی گفت: ما با ۹۵ دانشگاه در سطح کشور در حوزه های علمی، دفاعی و نظامی پروژه همکاری امضا کرده ایم و به دنبال آن هستیم که مدلی را با همکاری وزارت علوم طراحی کنیم تا از کارهای تکراری، سرمایه گذاری های نابجا در این حوزه جلوگیری شود و پروژه های ارائه شده در کمترین مدت ارائه شود.

وزیر دفاع با اشاره به اینکه امروز یک تفاهم نامه مکمل در راستای دو تفاهم نامه قبلی وزارت دفاع با وزارت علوم امضا شد، گفت: در این جلسه دیداری نیز با روسای دانشگاه‌ها داشتیم و در این دیدار موانع و دلایل کند شدن پروژه ها مطرح و تدابیری نیز اندیشیده شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار