گرگان؛

برگزاری دومین اجلاسیه استانی نماز در گلستان

دومین اجلاسیه استانی نماز در گلستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ امام جمعه گرگان امروز در دومین اجلاسیه نماز گلستان گفت: همه دلبستگی ها برای انسان ذلت و خواری و فساد به همراه می آورد و فقط دلبستگی به خداوند انسان را نجات می دهد و پاک و مطهر خواهد کرد.

آیت الله نورمفیدی افزود:تمام دنیا مبتلا به آسیب های اجتماعی هستند و ریشه همه آسیب های اجتماعی بشر هم دلبستگی به قدرت ثروت و شهوت است.

وی ادامه داد: ادیان آسمانی و پیامبران بزرگ الهی یکی از مسئولیت های بسیار مهم شان این بود که جوامع را از این آسیب ها نجات دهند و جامعه را سلامت و مطهر کنند.

آیت الله نورمفیدی گفت: این نماز است که می تواند مقابل فحشا و منکرات و آسیبهای اجتماعی را بگیرد.

امام جمعه گنبدکاووس هم در این مراسم گفت: این اجلاسیه آغازی برای امور فرهنگی است و باید برای تحقق نماز و ذکر خدا برنامه ریزی علمی داشته باشیم تا آثار و برکات آن نمایان شود.

حجت الاسلام ترابی افزود: نماز هدیه الهی در شب معراج به پیامبر (ص) بود که انسان بتواند با برپایی نماز به خدا نزدیک تر شد.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس هم در ادامه گفت: با اقامه نماز بین انسان و خداوند یک تعهد مستحکم بسته می شود اما متاسفانه حب دنیا و ضعف ایمان باعث سستی انسان می شود.

آخوند نوری زاد اضافه کرد: نماز نشانه عبودیت و بندگی در مقابل خداوند است و انسان با برپایی نماز در محضر خداوند با خدا مناجات می کند.

وی گفت: باید تلاش کنیم در قبال احکام الهی و نماز کوتاهی نداشته باشیم تا سرافراز شویم.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.