مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تاکید بر اینکه 85 درصد از آلودگی هوای تهران ناشی از منابع متحرک مانند خودروها و موتورسیکلت‌ها است، گفت: در حال حاضر یک میلیون موتورسیکلت‌ در تهران موجود است که هر کدام از آنها به اندازه چهار خودرو موجب آلودگی هوا شده‌اند.

۳. ۱ مردم تهران عمر خود را در آلودگی بوده‌اند
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وحید حسینی مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران امروز یکشنبه، 8 اسفندماه در سمینار نقش خودروها در آلودگی هوا که در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه خواجه نصیر برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید چرخه زیست‌محیطی فناوری‌هایی که در کشور ارائه می‌شود، مدنظر قرار گیرد، اظهار کرد: بر اساس داده‌های به دست آمده از  ایستگاه‌های پایش هوا در شهر تهران، یک سوم روزهای سال هوا ناسالم بوده است
 
وی ادامه داد: مردم تهران در ۱۲ سال اخیر 1.3 عمر خود را در هوای ناسالم سپری کرده‌اند و باید برای رفع این مسئله برنامه ریزی همه جانبه‌ای صورت گیرد.
 
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: امروزه دانشگاه­‌ها نیز به عنوان عاملی جدید در نوآوری مطرح می­‌شوند چرا که آن‌ها ظرفیت تولید تکنولوژی را با فعالیت اساتید، دانشجویان، کارآفرینان و تعامل دانشگاه با سازمان­‌ها دارند. بنابراین دانشگاه­‌ها تکنولوژی و ایده تولید کرده و اختراع و نمونه­‌های آزمایشگاهی ایجاد می­‌کنند و سپس با شرکت­‌ها و سرمایه‌گذاران کار می‌کنند و آن تکنولوژی را اجرایی کرده و روانه بازار می‏‌کنند.
 
حسینی بیان کرد: ما به یک نگاه جدید در مدیریت کلان تکنولوژی نیاز داریم که لزوما بر سازمان متمرکز نشده باشد، بلکه باید حوزه آن گسترده­‌تر شده باشد.  
 
وی تصریح کرد: اینجا جایی است که ما از مشارکت استفاده می‏‌کنیم و تریپل هلیکس ایده‌ای‌ست که مشارکت دانشگاه و دولت را در برنامه‌ریزی‏‌ها به عنوان عملگر نوآوری مد نظر قرار می‌دهد. دانشگاه‏‌ها همانطور که گفته شد مکان آموزش، تحقیق و تولید تکنولوژی و سپس تجاری‌سازی آن از طریق ساختارهای مشخصی مانند دفتر انتقال تکنولوژی ([ ۲]TTO) انجام می‌شود.
 
مدیر عامل شرکت کنترل آلودگی هوای تهران اضافه کرد: اما لازم است دولت نقش­های فعال‌تری با سرمایه‌گذاری مستقیم در پروژه‌­های مشترک بین دانشگاه و صنعت ایفا کند که مفهوم دولت به عنوان یک کارآفرین را محقق می‌‏سازد. به این ترتیب نقش دولت از انفعال به نقش فعال تغییر می­‌کند و لازم است صنایع دانش بنیان را تقویت کنیم.
 
حسینی گفت: با توجه به اینکه خودروهای دیزلی برخلاف خودروهای بنزین سوز قابلیت تنظیم موتور ندارند، باید استاندارد معاینه فنی خودروهای سنگین افزایش یابد.

وی افزود: مطالعاتی که در زمینه میزان تولید آلودگی هوا انجام دادیم، نشان داد که 15 درصد از منابع آلوده‌کننده هوا از منابع ساکن بوده و 85 درصد از منابع متحرک آلوده‌کننده هوا که شامل خودروها و موتورسیکلت‌ها می‌شود، است.

مدیر عامل شرکت کنترل آلودگی هوای تهران یادآور شد: در این برنامه دو روزه، مباحثی، چون آزمون خودروهای دیزل فیلتردار، تعمیر و نگهداری ناوگان برای آلایندگی، ابزارهای آزمون در آلایندگی خودروهای دیزل و مخاطرات خودروهای فیلتردار مورد بحث و بررسی کارشناسان این حوزه قرار گرفت.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.