مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد از افزایش ضریب مکانیزاسیون به ۲,۸ دهم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی اکبر حسنیان با بیان این مطلب افزود: شهرستان پارس آباد دارای یک هزار و ۸۱۶ تراکتور سبک و سنگین است که نقش مؤثری در افزایش ضریب مکانیزاسیون در منطقه و همچنین کاهش هزینه تولید در واحد سطح دارد.

وی گفت: تعداد کمباین های فعال موجود در منطقه ۱۸۷ فقره بوده و ناوگان عظیم برداشت غلات در این منطقه در سطح استان مجهزترین امکانات را برای این منظور مهیا ساخته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد افزود: در منطقه تعداد ۲۱ دستگاه چاپر و افزون بر 5 هزار و ۸۰۰ دستگاه انواع ادوات دنباله بند کشاورزی مشغول به کار بوده و علاوه بر آن در منطقه هشت شرکت مکانیزاسیون فعالی هستند که همین توانایی ها و قابلیت ها موجب شده است که ضریب مکانیزاسیون به ۲,۸ دهم افزایش یابد که به همین دلیل در سطح استان رتبه نخست مکانیزاسیون را این شهرستان داراست.

علی اکبر حسنیان افزود: حفاظت از منابع پایه، پایداری تولید، توسعه فن آوری های نوین و مناسب، استاندارد سازی کشاورزی، افزایش بهره‌وری از منابع آب و خاک، ارتقای کیفیت ماشین های کشاورزی، توسعه مکانیزاسیون کم نهاده و ارزان قیمت، حمایت از سرمایه گذاری در بخش های مختلف مکانیزاسیون، جهت گیری و استفاده از صنعت داخل و سرمایه و کار ایرانی از ویژگی های برنامه های اقتصاد مقاومتی در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی به شمار می رود.

وی گفت: یکی از مولفه های تأثیرگذار در افزایش عملکرد و اقتصادی کردن تولید توسعه مکانیزاسیون کشاورزی است و اگر بتوانیم کشاورزی را در کشور رقابتی و مزیت های رقابت جهانی در تولید را فراهم کنیم، به یکی از ارکان اساسی اقتصاد مقاومتی دست یافته‌ایم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.