حورا صدر و مهدی فیروزان به همراه اعضای مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر با قاسمی دیدار کردند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران،سیده حورا صدر و مهدی فیروزان به همراه اعضای مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر پیش از ظهر امروز، هشتم اسفند ماه با بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران دیدار کرده و با وی درباره پرونده ربودن امام موسی صدر گفت‌وگو کردند.
 
سیده حورا صدر، فرزند امام موسی صدر در این دیدار گفت:‎ بحران‌هاي گوناگون محلي و منطقه‌اي و گذشت زمان باعث شد تا موضوع پیگیری مسئلۀ ربودن امام صدر از اولویت کاری دولت‌ها خارج شود. ما، خانواده امام موسی صدر لازم است که به مسئولان یادآوری کنیم که تاکنون هیچ سندی مبني بر عدم حیات امام نیافته‌ایم و همچنان امیدوار و پیگیر پرونده ایشان هستیم.

وی افزود: مقامات فعلی کشور لیبی نیز تاکنون هیچ سند و مدرکی را که نشان دهنده وفات یا شهادت امام صدر باشد نیافته‌ و به ما ارائه نکرده‌اند. باید مجددا اشاره کنم که موضع ایران در قبال این موضوع برای طرف مقابل بسیار مهم است. در برخی کشور‌ها و حتی  ایران متاسفانه برخی بدون هیچ گونه تحقیق و یا ارائه سندی محکمه پسند و صرفا با تکیه بر تحلیل و نظرات  خود نسبت به پیگیری این پرونده ناامید هستند.

حورا صدر در ادامه بر شرایط نابسامان سیاسی کشور لیبی اشاره کرد و گفت: آشفتگی سیاسی این کشور مانع از اجرای تفاهم‌نامه‌ای شده است که میان دو کشور لیبی و لبنان برای پیگیری پرونده امام موسی صدر به امضا رسید. طبق اين سند طرف لیبیایی بر ربوده شدن امام در ليبي و حيات ايشان و همراهانشان و نيز ضرورت مشاركت دو دولت براي نجات آنها تأكيد كرده است.  

مدیر موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر ادامه داد: تاکنون مقامات کشور لیبی حتی یک سند کوچک هم بر مبنای احتمال شهادت امام صدر ارائه نداده‌اند. باید اشاره کنم که لبنان کشوری استراتژیک برای لیبی است و مقامات این کشور می‌دانند که تا امام موسی صدر آزاد نشود، روابطشان با لبنان برقرار و عادی نمی‌شود، با این اوصاف هرگز از مختومه شدن پرونده صحبت نکرده‌اند.

در این دیدار بهرام قاسمی با بیان مقدمه‌ای ضمن  اشاره به اهمیت پیگیری پرونده امام موسی صدر و همراهانش برای دولت جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: پرونده امام موسی صدر یک پرونده مفتوح و بسیار جدی و مهم برای ما هست و همیشه در اولویت برنامه‌های کاری دولت و وزارت امور خارجه  قرار داشته و دارد. این پرونده نه تنها  برای وزارت امور خارجه که برای  شخص من و این  مرکز نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تا آنجا که امکان پذیر باشد در خدمت شما خواهیم بود و همان گونه که می‌دانید همیشه و همواره پیگیری آن در اولویت کاری این  دستگاه دیپلماسی کشور قرار دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در ادامه افزود: امیدوارم با تلاش‌های دو کشور ایران و لبنان و تمامی دوستداران امام موسی  صدر اقدامات و پی گیری‌های لازم صورت پذیرد و ضروری است تمامی کسانی که امروز در لیبی دولت و  قدرت را در اختیار دارند  با تمام توان در خصوص این پرونده مهم تلاش کافی و لازم را انجام دهند.
انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پونه
۱۸:۵۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
سلام عليكم خواهش ميكنم ايران اين مسئله را در دنيا پر رنگ جلوه دهد فقط در يادبودها ازامام موسي صدر وديپلماتهاي ربوده شده نام ميلرم صداي اعتراض ايران در اين خصوص بايدلرزه به اسراييل بيندازدتامبادا تصوركند ما سالي يكبارازاين عزيزان يادميكنيم
آخرین اخبار