طبق طرح پیشنهادی دی میستورا هیچ یک از طرفهای مذاکرات حق ندارد مشروعیت طرف دیگر را زیر سوال ببرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد طرح پیشنهادی دی میستورا مقرر داشته است قطعنامه 2254 یک چارچوب زمانی برای موضوعاتی که در مذاکرات ژنو چهار مورد بحث و گفتگو قرار می دهد، داشته باشد.
 
بر اساس این طرح هیچ کس حق ندارد مشروعیت طرف های دیگر را زیر سوال ببرد چرا که همگی بر اساس قطعنامه 2254 در نشست ژنو حضور پیدا کرده اند. بر اساس طرح دی میستوار، امید می رود در این نشست هر روز به بحث و گفتگو در خصوص یک دسته از مسائل اختصاص داده شود و مذاکرات دو جانبه صورت گیرد.
 
این طرح تصریح می کند ممکن است برخی مسائل جدید مانند مسائل مربوط به بازسازی نیز به امور مورد مذاکره افزوده شود. چنانچه ما در این دور از مذاکرات موفق شویم همچنان نیازمند نشست های متعددی هستیم.
 
گفتنی است طرح استفان دی میستورا نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه برای اجرای مذاکرات ژنو در 4 صفحه و با هدف تسهیل مذاکرات در نشستهای آتی که چند هفته و یا چند ماه به طول خواهند انجامید تدوین شده است.
 
در این طرح که بر مبنای قطعنامه 2254 مطرح شده، 3 موضوع برای بحث و بررسی در نظر گرفته شده است. موضوع نخست، اتخاذ تدابیری برای ایجاد حکومتی غیر طایفهای است.
 
موضوع دوم، تعیین جدول زمانی برای تدوین قانون اساسی سوریه است. و موضوع سوم، تدابیر مربوط به برگزاری انتخاباتی آزاد و سالم در سوریه بر اساس عالیترین استانداردهای بین المللی و با شفافیت کامل است.
 
بر اساس طرح دی میستورا، این سه موضوع هم زمان مورد بررسی قرار خواهند گرفت و در صورت لزوم کمیته هایی کاری تشکیل خواهد شد. در این طرح همچنین آمده است که توافقات باید در یک بسته کامل صورت گیرد.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار