سرکرده هیئت تحریرالشام، که ائتلافی از گروهای تروریستی در سوریه است، با انتشار یک ویدئوی به تشریح حملات انتحاری و تجاوزات این گروه پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه مستقل رای الیوم، ابو محمد جولانی، سرکرده نظامی گروه تروریستی هیئت تحریرالشام در ویدئویی، حمله انتحاری به حمص را پیامی برای سیاستمداران مذاکرات ژنو و آستانه درباره سوریه توصیف کرد و از معارضان سوری خواست از میدان مبارزه کناره‌گیری کنند.

وی در این ویدئو به بیان جزئیات حملات انتحاری به مراکز امنیتی شهر حمص سوریه پرداخته و گفت پس از زیر نظر گرفتن و آمادگی و انتخاب زمان و مکان، هیئت تحریرالشام تصمیم گرفت به مرکز امنیت ملی و مرکز امنیت نظامی دولت در شهر حمص با استفاده از 5 نفر از عناصر گروه حمله کند و حصار شدید امنیتی این مراکز را بشکند.

جولانی، که سرکرده گروه تروریستی جبهه النصره نیز است،  افزود در ابتدای این حمله انتحاری، عناصر گروه با نیروهای امنیتی سوریه درگیر شدند و 5 نفر از جمله حسن دعبول، رئیس مرکز امنیت نظامی و رئیس مرکز امنیت ملی را کشتند.

وی هیئت مذاکره کننده معارضان سوری در مذاکرات آستانه و ژنو را مورد انتقاد قرار داد و گفت: این مذاکرات درس بزرگی برای برخی از سیاستمداران شکست خورده در ژنو و آستانه و ننگ بزرگی برای مردم شام است. این افراد ماجراجو باید از میدان جنگ کناره‌گیری کنند و جنگ کردن را به اهل آن واگذار کنند.

ابو محمد جولانی مدعی شد قدرت هیئت تحریر الشام در صدد اجرای حملات تروریستی فراتر از حمله به مراکز امنیتی در حمص است و از سلسله عملیات های آتی این گروه علیه دولت سوریه خبر داد.

وی در این ویدئو همچنین به تبیین شیوه های نبرد این گروه از حمله گروهی گرفته تا عملیات های ویژه و استفاده از تکنولوژی پرداخت.

در حمله عاملان انتحاری به مراکز امنیتی در مرکز شهر حمص در روز شنبه، 42 مسئول امنیتی و افسر ارتش سوریه کشته و 24 نفر زخمی شدند. گروه تروریستی جبهه النصره مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار