شاهرود؛

توزیع علوفه برای حیات وحش شاهرود

توزیع بیش از 40 تن علوفه برای حیات ‌وحش دو زیستگاه مهم خوارتوران و خوش‌ ییلاق انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ علی اکبر قربانلو سرپرست محیط ‌زیست شهرستان شاهرود گفت : با کاهش علوفه‌های طبیعی در منطقه بیش از 36 تن علوفه در زیستگاه خوار توران و بیش از پنج تن نیز در خوش‌ییلاق توزیع شد.

علی اکبر قربانلو با بیان اینکه حفظ حیات ‌وحش از اهمیت فوق‌العاده‌ای برای محیط‌زیست برخوردار است افزود : امسال با وجود اینکه با محدودیت‌های اعتباری روبرو بودیم اما با توجه به نیاز منطقه افزون بر 40 تن علوفه خریداری و توزیع شده است.

وی تصریح کرد: در مناطقی که نیاز بوده علاوه بر بهسازی منابع آبی، تانکرهای آبی نیز ایجاد شده و خوشبختانه در حال حاضر مشکلی از این نظر در سطح زیستگاه‌های شهرستان وجود ندارد.

قربانلو از زیست‌گاه‌های شاهرود به‌عنوان زیستگاه‌هایی مهم در کشور نام برد و اظهار داشت: وجود گونه‌های با ارزش و مهمی همچون یوز، گورخر ایرانی و بسیاری از گربه ‌سانان و از جمله گربه پالاس، پلنگ و ... و علف‌خوران بزرگ ‌جثه‌ای مثل آهو، مرال، کل، قوچ، میش، شوکا و...سبب شده که همه زیستگاه‌های شهرستان و از جمله خوار توران و خوش‌ییلاق از اهمیت بالایی برخوردار باشند.

وی افزود: توجه به گونه باارزش یوز به دلیل اهمیت ویژه و خطری که آن را تهدید می‌کند امری ضروری است اما به موازت این توجه، گونه‌های دیگر و از جمله گورخر ایرانی نیز مورد حمایت بوده است.

سرپرست محیط ‌زیست شهرستان شاهرود از توزیع ویژه علوفه برای گورخرهای خارتوران خبر داد و افزود: آرامش و امنیتی که در زیستگاه وجود دارد سبب شده که در حال حاضر بسیاری از گورها در حال حاضر در بیشتر مواقع به محدوده پاسگاه‌ محیط‌بانی آمده و از علوفه‌ای که تهیه شده استفاده می‌کنند.

انتهای پیام / ذ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.