میامی؛

اجرای طرح جنگلانه در مراتع میامی

طرح جنگلانه در سطح100 هکتار از مراتع میامی اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از میامی ؛   محمد علی رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی گفت: طرح جنگلانه در راستای طرح مشارکتی کاشت بذر در جنگل‌ها و مراتع ایران و با هدف احیا و ترمیم رویشگاه‌های جنگلی و مرتعی، در سطح100 هکتار از مراتع این شهرستان اجرا شد .

 محمد علی رضایی افزود: جنگلانه یک طرح مشارکتی خودجوش و مردمی است که با توجه به خشکیدگی وسیع رویشگاه ‌های جنگلی و مرتعی کشور به دلیل اقدامات مخرب انسانی، صنعتی، چرای دام، سرشاخه زنی، تغییر اقلیم، خشکسالی و غیره ایجاد شده است .

وی با تاکید بر اینکه اگر توجه جدی به حفظ محیط زیست نداشته باشیم در آینده خسارات جبران ناپذیری ایجاد می ‌شود، تصریح کرد: حضور در عرصه حفاظت از جنگل‌ ها و مراتع وظیفه آحاد مختلف جامعه است .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی اظهار داشت: کاشت نهال و بذر در مناطق مختلف، طی یکی دو سال گذشته، در غالب طرح جنگلانه برگزار می ‌شود که با تشویق و مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد در حال اجرا می باشد .

وی افزود: جنگلانه نه شعاری نمادین و نه حرکتی متعلق به گروهی خاص است بلکه یک طرح ملی برای آبادانی و توسعه فضای سبز و شاداب در همه نقاط ایران است.وی ادامه داد: کاشت هر بذرو نهالی در جای جای میهن اسلامی نوید بخش سرسبزی و طراوت فردای سرزمین مان است و شادابی و پاکی را به ارمغان می آورد .

رضایی خاطرنشان کرد: طرح جنگلانه در این شهرستان با همکاری و مشارکت داوطلبانه اهالی روستای استربند، مرتعداران منطقه صدرآباد، گروه های مردم نهاد و عاشقان طبیعت و با همکاری و هماهنگی نیرو های خدوم اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی اجرا شد .

انتهای پیام / ذ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.