نمایندگان مجلس، پنج هزار میلیارد تومان اوراق بهادار برای اجرای طرح‌های قطارهای شهری اختصاص دادند.

مجوز مجلس به شهرداری‎ها برای اختصاص 25 هزار میلیارد تومان اوراق بهادار برای قطارهای شهری
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه، 9 اسفندماه) مجلس درجریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 96 با بند (ج) و (د) تبصره 5 این لایحه را تصویب کردند.
 
وکلای ملت پیش از این در بخش درآمدی بند (د) مصوب کرده بودند که به شهرداری های كشور و سازمان‌های وابسته به آنها اجازه داده می شود به‌‌طور مشترك يا انفرادی با رعایت قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران  و با تأیید وزارت كشور (سازمان امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) تا سقف پنجاه هزار میلیارد (50.000.000.000.000)ريال اوراق مشاركت و صكوك اسلامی با تضمين خود و با بازپرداخت اصل و سود آن توسط شهرداری ها منتشر كنند.
 
نمایندگان در بخش هزینه‌ای بند (د) امروز مصوب کردند، حداقل پنجاه‌درصد (۵۰ %) از سقف اوراق موضوع این بند به طرحهای قطار شهری اختصاص می‌یابد. تضمین بازپرداخت اصل و سود اوراق مشارکت برای اجرای طرحهای قطار شهری به نسبت پنجاه‌درصد (۵۰ %) دولت و پنجاه‌درصد (۵۰ %) شهرداری‌ها است و تضمین پنجاه‌درصد (۵۰ %) سهم دولت برعهده سازمان برنامه و بودجه کشور می‌باشد.
 
میزان سپرده نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانکهای عامل موضوع این بند حداکثر پنج درصد (۵ %) تعیین می‌گردد.

شهرداری‌های که مدارک مورد نیاز را تا پایان سال ۱۳۹۵ به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تحویل داده‌اند می‌توانند از اوراق مشارکت فروش‌نرفته سالهای قبل استفاده کنند.
 
 همچنین در بند (ج) نیز اوراق فروش‌نرفته طرحهای بندهای (الف) و (ب) این تبصره، در سقف مطالبات معوق طرح با تأیید رئیس دستگاه اجرائی، ذی‌حساب ذی‌ربط و سازمان برنامه و بـودجه کشـور قابل واگذاری به پیمانکاران، مشاوران و تأمین‌کنندگان تجهیزات همان طرح‌ها است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار