دانشگاه آزاد برای تامین درآمدها باید در اقتصاد دانش بنیان سرمایه گذاری کند/ کاهش 16 درصدی وابستگی دانشگاه آزاد به شهریه دانشجویان

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به کاهش درآمدهای این دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد برای تامین درآمدهای خود باید در اقتصاد دانش بنیان سرمایه گذاری کند.

دانشگاه آزاد برای تامین درآمدها باید در اقتصاد دانش بنیان سرمایه گذاری کند/ کاهش 16 درصدی وابستگی دانشگاه آزاد به شهریه دانشجویان
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در جلسه مربوط به چهارمین جشنواره جهاد‌گران علم و فناوری که با حضور امیر شمخا‌نی دبیر شورای عالی امنیت ملی، قد‌یانی رییس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور و حمید میر‌زاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی که در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، میر‌زاده رییس دانشگاه آزاد با اشاره به فرامین رهبری اظهار داشت: با توجه به فرامین رهبری دانشگاه آزاد اسلامی وارد عرصه اقتصاد دانش بنیان شده و با توجه به اینکه درآمدهای ناشی از شهریه دانشجویان در این دانشگاه رو به کاهش است، این مرکز آموزشی چاره‌ای جز این ندارد که در بخش اقتصاد دانش بنیان سرمایه‌گذاری کند.

وی با اعلام اینکه در سه سال اخیر وابستگی این دانشگاه به شهریه‌های دانشجویی در حدود ۱۶ درصد کاهش داشته، تصریح کرد: یک هزار و ۱۰۴ محصول دانش بنیان در دانشگاه آزاد رونما‌یی شده که بیش از ۵۰ درصد این محصولات تا به امروز تجاری سازی شده است.

در ادامه مراسم حسین قد‌یانی رییس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: همکاری با دانشگاه آزاد در چهارچوب فرامین رهبری و توسعه علم صورت گرفته است و سازمان بسیج علم و فناوری دو اولویت شناسایی منبع اطلاعاتی، نیازمندی‌ها و توانایی‌ها را مد‌نظر قرار داده و در این راستا در حدود ۳۸۰ هزار واحد صنعتی شناسایی و ارتباط خوبی بین آنها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: انعقاد تفاهم‌نامه پژوهشی با دانشگاه آزاد انجام شده و در این جشنواره در حدود ۱۰ محصول دانش بنیان دانشگاه آزاد و سازمان بسیج علم و فناوری کشور رو‌نمایی می‌شود.

قد‌یانی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در اقتصاد دانش بنیان مسئله تأمین مالی پروژه‌ها است و من از تمامی نهاد‌ها تقاضا دارم تا با همکاری و تعامل بیشتر این مسئله را هر چه سریع‌تر حل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ساسان محمودی
۲۰:۵۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام و خسته نباشید

بنده عضو هییت مدیره یک شرکت دانش بنیان هستم..
سازمان مرکزی دانشگاه ازاد اقدام به خرید گیت های کنترل تردد ورودی سازمان مرکزی کرد که ما رفتیم محصولات معرفی کردیم و کلی پیگیری و در نهایت انها زحمت کشزدند رفتند از محصولات بی کیفیت چینی خریداری کردند.
آخرین اخبار