مدیرکل استاندارد استان بوشهر خبر داد؛

نمایشگاه‌های بهاره بازرسی می‌شود

مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: مصرف‌کننده با دیدن علامت استاندارد بر روی یک کالا، اطمینان پیدا می‌کند که استفاده از این کالا ضرری برای او نخواهد داشت.

نمایشگاه‌های بهاره بازرسی می‌شود
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد‌رحیم بهره‌مند با بیان اینکه اجرای استاندارد به عنوان یک الزام قانونی، امنیت روانی را در جامعه پدید می‌آورد، اظهار داشت: مصرف‌کننده با دیدن علامت استاندارد بر روی یک کالا، اطمینان پیدا می‌کند که استفاده از این کالا ضرری برای او نخواهد داشت.

وی با اشاره به بازرسی‌های سال گذشته این اداره کل از نمایشگاه‌های بهاره، اظهار داشت: در این بازرسی‌ها، پنج فقره تخلف استاندارد در زمینه های چای، دستمال کاغذی، ناگت مرغ، کلوچه و روغن کنجد کشف شد که یک فقره از این تخلفات مربوط به جعل علامت استاندارد، یک فقره مربوط به عدم درج شدن تاریخ‌های تولید و انقضاء روی کالا و سه فقره‌ی دیگر در خصوص نداشتن علامت استاندارد بودند.

مدیر کل استاندارد استان بوشهر در خصوص طرح اجرای هماهنگ استاندارد در راستای کنترل بازار (طرح طاها) با اشاره به اینکه بازرسان اداره استاندارد، در طول سال نسبت به بررسی و نمونه‌برداری کالاهای عرضه شده در سطح بازار اقدام می‌کنند، افزود: طی بازرسی و نمونه برداری های صورت گرفته، کالاهای غیر استاندارد شناسایی و با تولید کننده و توزیع کنندگان این کالاها برخورد می‌شود.

بهره‌مند با تاکید بر اینکه در راستای اجرای طرح طاها در مراکز عرضه سطح استان، طی 6 هزار بازرسی صورت گرفته در سال جاری، 2 هزار و 234 مورد تخلف استاندارد کشف شد، خاطر نشان کرد: این کالاها غالباَ در زمینه مواد غذایی، بسته بندی و سلولزی، نساجی، چرم و شیمیایی بودند.

مدیر کل استاندارد استان بوشهر با اشاره به اینکه طی بازرسی‌های صورت گرفته، شرکت‌هایی که بدون علامت استاندارد و یا با علامت استاندارد جعلی اقدام به تولید می‌کردند، شناسایی و به استان‌های مربوطه معرفی می‌شوند تا برخورد قانونی با آنها صورت گیرد، گفت: از سوی دیگر، تمامی محصولات غیر استاندارد این شرکت‌ها از سطح بازار جمع آوری می‌شود.

وی ادامه داد: به  منظور جلوگیری از سوءاستفاده متخلفان و پیشگیری از درج نشان جعلی استاندارد روی کالاها، سامانه پیامکی 10001517 طراحی و راه‌اندازی شده است تا نسبت به اصالت و اعتبار نشان استاندارد ملی ایران، اطمینان حاصل شود از این رو شهروندان می‌توانند با ارسال پیامک به سامانه 10001517 از صحت علامت استاندارد کالاهای تولید داخل اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.