رتبه نخست بوشهر در تدوین استانداردهای ملی

مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: استان بوشهر در زمینه تدوین استانداردهای ملی، موفقیت‌های چشمگیری داشته و همواره در رتبه‌های نخست بوده است.

رتبه نخست بوشهر در تدوین استانداردهای ملی
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدرحیم بهره‌مند ظهر امروز در سمینار آشنایی با استانداردهای بین المللی و تدوین آنها در بوشهر، هدف از برگزاری این سمینار را ترویج فرهنگ استاندارد برشمرد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت این مقوله در جامعه و لزوم ارتقای موقعیت فعلی ایران در سطح جهان، باید توجه بیشتری به استاندارد و تدوین آن داشت.

وی با اشاره به  نقش مهم استاندارد در ابعاد مختلف جامعه به ویژه در عرصه‌های اقتصادی تصریح کرد: با تدوین استانداردهای ملی راهکارهای لازم برای  تولید، استفاده و بهره‌برداری از محصولات و جلوگیری از مشکلات فراهم می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر با اشاره به توانمندی کارشناسان استاندارد استان بوشهر خاطر نشان کرد: توانمندی کارشناسان استاندارد استان بوشهر به گونه‎ای است که تاکنون در بیشتر زمینه‎ها برتری خود را نشان داده‎اندکه تدوین استانداردهای ملی  از آن جمله است.

بهره‌مند با اشاره به تدوین بیش از 500 استاندارد ملی توسط اداره کل استاندارد استان بوشهر گفت: استان بوشهر در زمینه تدوین استانداردهای ملی، موفقیت‌های چشمگیری داشته و همراه در رتبه‌های نخست این مهم بوده است.

لزوم آشنایی جامعه با فرهنگ استاندارد

مشاور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران نیز در این سمینار با اشاره به اهمیت تدوین استانداردها و لزوم آگاه سازی عموم مردم به اهمیت این مقوله، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران، در راستای آشناسازی بیشتر جامعه با این امر، طرح اجرای دوره‌های آموزشی را در بین دانش آموزان و دانشجویان به سازمان بین‌المللی استاندارد ارائه شده است.

مژده روشن طبری افزود: این طرح مورد استقبال سازمان بین المللی استاندارد قرار گرفت، به نحوی که دبیر این سازمان، طی پیامی خطاب به دانش آموزان اعلام کرد که آموزش استانداردسازی برای نسل آینده از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که آنها، آینده را می‌سازند.

دبیر کمیته‌های فنی سازمان بین المللی استاندارد ایزو با بیان اینکه دانش آموزان و دانشجویان آینده سازان جامعه هستند، خاطرنشان کرد: می‌توان با سرمایه گذاری بر آنها در آینده از مزایای آنها در این زمینه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه کشور ما در زمینه استعداد و هوش از کشورهای دیگر چیزی کم ندارد،تاکید کرد: ما باید از این فرصت‌ها و  ظرفیت‌های موجود استفاده مطلوب ببریم.

روشن طبری تصریح کرد: در خیلی از کشورهای پیشرفته، استانداردهای ملی جای خود را به استانداردهای بین المللی داده‌اند و کشور ما نیز باید در این زمینه تلاش خود را دو چندان کند.

وی با تأکید بر اهمیت نقش استاندارد در زندگی روزمره مردم، افزود: زندگی امروزی بدون استاندارد، معنایی ندارد و متوقف می‌شود.

بوشهر قطب آزمایشگاهی استاندارد کشور

رئیس شرکت بازرسی فنی شاخه زیتون لیان نیز در این برنامه گفت: اداره کل استاندارد بوشهر با سرلوحه قراردادن اصل ۱۴۴ قانون اساسی در زمینه خصوصی سازی، یکی از سازمان‌های موفق بوده است.

مسعود محبوبی خاطر نشان کرد: با اعتماد اداره استاندارد به بخش خصوصی و تقویت این بخش، امروزه شاهدیم که استان بوشهر به عنوان یکی از قطب‌های آزمایشگاه استاندارد در کشور مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 90 درصد کالاهایی که به این استان وارد می‌شوند، در این استان مورد آزمایش و ارزیابی قرار می‌گیرند، افزود: این افتخاری برای استاندارد استان بوشهر است که آزمون برخی از کالاها را از استان‌های دیگر چون فارس، خوزستان، هرمزگان، خراسان رضوی و دیگر استان‌ها به این آزمایشگاه‌ها ارسال می‌کنند.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.