عملیات بدر پس از عملیات خیبر طراحی شد و توانست ضربه محکمی به دشمن بعثی وارد کند.

به گزارش  خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ تاریخ جنگ تحمیلی سرشار از رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل بود.
 
"مناطق عملیاتی جبهه" جنوب نقش بسیار مؤثری در سرنوشت کلی جنگ داشتند و این منطقه عملیاتی نشان‌دهنده شجاعت‌ها و رشادت‌های افراد مناطق عملیاتی جنوب و ملت ایران است. یکی از این مناطق که از اهمیت خاصی در دوران دفاع مقدس برخوردار بود؛ هور بود.
 

هور منطقه‌ای آب گرفته، شبیه به تالاب بوده و با نیزارهای بلند. "هور الهویزه" یکی از بزرگترین هورهای جهان است که از "چزابه تا طلائیه تا جاده العماره بصره عراق" امتداد دارد. 

در جریان جنگ تحمیلی "هور الهویزه" مانع بزرگی برای عبور نیروهای نظامی بود و بعثی‌ها هرگز به عنوان یک معبر نظامی به هور نگاه نکردند.

فرماندهان سپاه اسلام بر پایه همین آسیب‌پذیری دشمن در جنوب این منطقه عملیاتی طراحی کردند که "خیبر" نام گرفت. پس از آن عملیات بزرگ "بدر" در این منطقه به اجرا درآمد.

عملیات "بدر" با رمز "یا فاطمه الزهرا" آغاز شد و تا 26 اسفند ادامه داشت که علاوه بر وارد کردن تلفات سنگین به دشمن، بیش از 500 کیلومتر مربع از منطقه "هور" و اطراف این منطقه آزاد شد.
 
در جریان عملیات بدر سرداران بزرگی همچون شهید "مهدی باکری"، "عباس کریمی"، "برونسی"، "تجلایی" و "رستگار" به شهادت رسیدند.

شهید "علی هاشمی" فرمانده سپاه ششم امام صادق(ع) و قرارگاه سری "نصرت"، در طی هجوم سراسری مجدد دشمن پس از پذیرش قطعنامه 598، به همراه 4 نفر از برادرانش در عملیات شهادت‌طلبانه برخورد با بالگرد به شهادت رسید.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار