مدیرکل امور عشایر شمال استان کرمان گفت:وقوع سیل های اخیر به 200خانوار عشایری ودام های آنان خسارت وارد کرد.

خسارت سیل به 200 خانوار عشایری کرمان به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی ابراهیمی گفت:  یک میلیون و 200 هزار نفر با بیش از 22 هزار خانوار جمعیت عشایر شمال کرمان را تشکیل می‌دهندو جمعیت عشایری استان کرمان با مواردی از جمله پایین بودن شاخص‌های توسعه و زیرساخت‌هایی همچون برق و آب مواجه هستند.

وی با تاکید براینکه 4 میلیارد و 890 میلیون تومان تسهیلات معرفی شده به بانک‌ها داشتیم، اما هیچ مبلغی تخصیص داده نشد، افزود: کمیته‌ای برای بازاریابی محصولات عشایری راه‌اندازی شده است.

وی یادآورشد: راه‌اندازی نخستین کارگاه آموزش قالی‌بافی و آموزش فنی و حرفه‌ای به یک‌هزار و 187 نفر عشایر از دیگر اقدامات انجام شده، توسط این اداره کل است.

مدیرکل امور عشایر شمال استان کرمان به خسارات‌ ناشی از بارندگی شدید و سیلاب اخیر استان کرمان اشاره و خاطرنشان کرد: 200 خانوار بر اثر این واقعه خسارت دیده و مواردی مانند آب‌گرفتگی سیاه‌چادرها، تخریب اماکن دامی، تلف شدن 6 هزار رأس دام و نابودی علوفه ذخیره شده، هم گزارش شده است.

ابراهیمی از تخریب قنوات‌، چشمه‌ها و چاه‌‌های مال‌داری در پی وقوع سیلاب خبر داد که نیازمند احیای مجدد می باشند و تصریح کرد: تمام راه‌های خاکی عشایر حداقل به طول 4 هزار کیلومتر تخریب شده که نیاز به بازسازی دارند.

وی با اشاره به اینکه 14 اکیپ از لحظه گزارش خسارت تشکیل و با همکاری جمعیت هلال احمر در میان عشایر پلاستیک و چادر توزیع شده است، گفت: آب شرب 4 هزار خانوار توسط اداره کل امور عشایر شمال استان کرمان توسط تانکر تأمین می‌شود.

مدیرکل امور عشایر شمال استان کرمان با تأکید بر اینکه شاخص تأمین آب با 35 درصد بسیار پایین و نیازمند توجه است، افزود: 4 میلیارد و 100 میلیون تومان پروژه در دستور کار قرار دارد که هنوز تخصیص مربوط به آن داده نشده است
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار