معاون امور معادن وزیر صنعت، معدن و تجارت: سهم ایران از تولید فولاد جهان در افق چشم انداز 1404 نزدیک سه برابر می شود.

سهم ایران از تولید جهانی فولاد به سه درصد می رسد
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سرقینی امروز در آغاز سمپوزیوم فولاد ایران در تبریز افزود: هم اکنون در ایران سالانه حدود 18 میلیون تن و در جهان یک میلیارد و 600 میلیون تن فولاد تولید می شود که سهم ایران بیش از یک درصد تولید جهانی است.
وی افزود: برنامه وزارتخانه رسیدن ظرفیت تولید فولاد کشور به 55 میلیون تن  در سال 1404 معادل سه درصد سهم تولید آن در دنیاست.
وی سهم کنونی ایران از تولید جهانی فولاد را برازنده کشورمان ندانست و گفت: ایران هم اکنون در رتبه 14 جهانی تولید فولاد قرار دارد.
سرقینی با اشاره به کیفیت فولاد ایران گفت: امسال  5 و نیم میلیون تن از 18 و نیم میلیون تن فولاد تولیدی در کشور صادر میشود که یک میلیون تن آن به کشورهای اروپایی صورت میگیرد.
 معاون امور معادن وزیر صنعت، معدن و تجارت حجم تجارت جهانی فولاد را هزار میلیارد دلار اعلام کرد.
دبیر اجرایی این سمپوزیوم نیز گفت: هدف از برگزاری این سمپوزیوم ارائه راهکارها و تکنولوژی های نوین و مدرن برای ارتقای صنعت فولاد به مدیران، دست اندرکاران و تصمیم گیران ارشد است.
مهدی نیا افزود:در این سمپوزیوم 70 شرکت خارجی و 157 شرکت بزرگ فولادی دعوت شده اند و 103 مقاله ی علمی و تخصصی در دو روز ارائه خواهد شد.
وی همچنین گفت: همزمان با این همایش علمی، نمایشگاهی از آخرین دستاوردهای صنعتی و پژوهشی  صنعت فولاد و دیگر صنایع مرتبط در نمایشگاه بین المللی تبریزتشکیل شده است.
انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.