به گزارش گروه بینالملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ؛ بودجه شبکه جدید روسیزبان با نام «کارنت تایم» که از سوی آمریکا برای تبلیغات رسانه ای علیه مسکو راه اندازی شده مستقیماً از سوی کنگره آمریکا تأمین میشود و به تازگی پخش آن از پراگ، پایتخت جمهوری چک آغاز شده است.
بودجه امسال این شبکه خبری 9.5 میلیون یورو در نظر گرفته شده است و مقامات این شبکه بیش از 270 میلیون نفر، عمدتاً در محدودۀ شوروی سابق، کشورهای بالتیک، اوکراین و اروپای شرقی را به عنوان مخاطب در نظر گرفتهاند.
این شبکه تازه تاسیس با همکاری رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی و صدای آمریکا راهاندازی شده و هدفش ارائۀ «جایگزین برای دروغپراکنی» در روسیه و کشورهای همسایه آن اعلام شده است.
راهاندازی این شبکه جدید در حالی است که روابط میان مسکو و غرب بر سر برخی مسائل از جمله بحرانهای سوریه و اوکراین به پایینترین سطح خود پس از جنگ سرد رسیده است.
روسیه راهاندازی این شبکه را بهشدت محکوم و اعلام کرده است آمریکاییها «تحت پوشش مبارزه با تبلیغات روسی» در دیگر کشورها «پولشویی» میکنند.
آمریکا در دوران فروپاشی شوروی از رادیو به میزان گستردهای برای تبلیغات سیاسی علیه کرملین استفاده کرد.
انتهای پیام/