رئیس سازمان بسیج علمی:

باید بتوانیم فرهنگ اسلامی را در جامعه پیاده‌سازی کنیم

رئیس سازمان بسیج علمی گفت: بسیج هر وقت که وارد هر صحنه‌ای شده باعث رشد و نمو و حرکت‌های جدی شده است.

باید بتوانیم فرهنگ اسلامی را در جامعه پیاده‌سازی کنیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان حسین قدیانی رئیس سازمان بسیج علمی در اختتامیه چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری که در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد عنوان کرد: انقلاب اسلامی در دورانی که نظام بین‌الملل به یک دوران دوقطبی برپایه موازنات تسلیحات هسته‌ای معروف بود شکل گرفت.


رئیس سازمان بسیج علمی ادامه داد: در آن دوران اگر هر ساختار سیاسی که می‌خواست دگرگون شود به ناچار به واسطه هژمونی قدرت‌های غرب و شرق باید تابعیت یکی از این ابر قدرت را می‌پذیرفت.

قدیانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با شعار نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی شکل گرفت عنوان کرد: این نشان دهنده این بود که این انقلاب به دنبال احیای تمدن اسلامی است. انقلاب اسلامی یک انقلاب تمدن‌ساز است و برای اینکه بتواند الگویی برای کشورهای جهان باشد باید بتوانیم فرهنگ اسلامی را در جامعه پیاده‌سازی کنیم و لازمه این پیاده‌سازی تولید علم بومی متناسب با فرهنگ اسلامی است.

رئیس سازمان بسیج علمی گفت: باید کمر همت را بست و از فرهنگ اسلامی صیانت کرد و لازمه این صیانت تولید علم بومی است.جمهوری اسلامی ایران با چالش‌های زیادی روبروست که برای حل آنها باید از روش‌ها و منش‌ها و ایده‌های مبانی تولید بهره ببریم.

وی عنوان کرد: بسیج هر وقت وارد صحنه‌ای شده است باعث رشد و نمو و حرکت‌های جدی شده و امیدواریم براساس فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه علمی هم بسیج گام‌های اساسی بردارد.

قدیانی گفت: چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری با همکاری خوب دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد و امیدواریم این دو نهاد که هر دو مولود بعد از انقلاب هستند پیوندشان باعث رشد علمی با شتاب بیشتر توسعه پیدا کند. روز گذشته در این نمایشگاه با موافقت وزیر علوم مقرر شد قرارگاه مشترک جهاد علمی شکل بگیرد و شاهد این باشیم که با مشارکت بخش‌های علمی کشور یک هم‌افزایی را در مجموعه فعالیت‌های علمی داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج علمی در پایان خاطر نشان کرد: بیش از 2000 طرح از سراسر کشور به دبیرخانه بسیج علمی ارسال شده است که در نهایت 270 طرح انتخاب و در این نمایشگاه عرضه شد. در مراسم اختتامیه قرار است از محققان دانشگاه آزاد اسلامی که طرح‌های فاخری را انجام دادند و همچنین 4 خانه نخبگان، 8 طرح برتر نمایشگاه، 6  پایگاه بسیج علمی برتر و 2 مرکز هدایت و حمایت و همچنین از خانواده‌های شهدای علمی و مدافع حرم تجلیل شود. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار