مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه امیرکبیر از ساخت سالن ورزشی با هزینه یک میلیارد تومان در این دانشگاه خبر داد.

حسین یوسفی خواه مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در سال ۹۵ توانستیم دو خوابگاه به مجموعه خوابگاه‌های دانشگاه اضافه کنیم که یک خوابگاه پسرانه با ظرفیت ۲۴۰ نفر و یک خوابگاه دخترانه با مشارکت بنیاد قلمچی خریداری شد.

یوسفی‌خواه ادامه داد: برای اضافه شدن این دو خوابگاه ۴۰۰ میلیون تومان توسط دانشگاه برای آماده سازی و اسکان دانشجویان هزینه شده است.

وی افزود: تمامی خوابگاه‌ها بازسازی شد و توانستیم در این بازسازی‌ها و جابه‌جایی ها، افزایش ظرفیت داشته باشیم. با افزایش ظرفیت‌هایی که صورت گرفت، یکی از خوابگاه‌های مجردی را به خوابگاه متاهلی با ظرفیت ۲۰۰ نفر تبدیل کردیم و شرایط اسکان دانشجویان در این دانشگاه بهبود یافته است.

یوسفی خواه در مورد اتفاقات تغذیه‌ای دانشجویان سال ۹۵ عنوان کرد: در سال ۹۵ آشپزخانه دانشگاه را به طور کلی بازسازی کردیم و همچنین تمامی آن‌ها تجهیز شد. روند صنعتی سازی در طول سال ادامه پیدا کرد و در حال حاضر فضای آن بسیار مناسب و بهداشتی شده و تقریبا به یک آشپزخانه صنعتی نزدیک شده است که ۳۰ درصد از بهسازی آن باقی مانده است.

مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه امیرکبیر یادآور شد: سلف سرویس‌های دانشگاه بازسازی و تجهیزات این سلف هم به طور کامل تعویض شد. از ابتدای ترم دوم سال ۹۵ این امکان فراهم شد که دو نوع غذا در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

وی در مورد افزایش هزینه تغذیه دانشجویان تصریح کرد: نرخ غذا توسط صندوق رفاه وزارت علوم تعیین و به دانشگاه ابلاغ می‌شود که هنوز افزایشی ابلاغ نشده است.

یوسفی خواه در خصوص پرداخت وام‌های دانشجویی گفت: ما در حوزه پرداخت وام، مجری هستیم و تمام پرداخت‌ها از سوی صندوق رفاه وزارت علوم صورت می‌گیرد و طبق قوانین فقط کارهای اجرایی و عملیاتی آن را انجام می‌دهیم که در این زمینه از ظرفیت‌ها به صورت صد در صد استفاده کرده ایم.

مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه امیرکبیر با اشاره به تحولات دانشگاه امیرکبیر در حوزه ورزش دانشگاهی ابراز داشت: امسال توانستیم یک سالن ورزشی مجهز به دانشگاه اضافه کنیم که حدود یک میلیارد تومان برای آن هزینه شد و روزانه ۱۵۰ تا ۱۶۰ دانشجو از این سالن استفاده می‌کنند. 

وی ادامه داد: علی رغم اینکه دانشگاه امیرکبیر در مرکز شهر قرار گرفته و مشکل فضای فیزیکی دارد، ولی توانستیم از همین فضای موجود، با مدیریت صحیح استفاده بهینه داشته باشیم. همچنین توانستیم ظرف دو سال سالن شمشیربازی و استخر دانشگاه را راه اندازی کنیم.

یوسفی یادآورشد: برای اولین بار نیز المپیاد ورزشی بین دانشکده‌های دانشگاه در حال برگزاری بوده و استقبال خوبی از سوی دانشجویان در این زمینه صورت گرفته است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.