اقتصاد هنر در حوزه هنرهای تجسمی از استعدادهای بكری برخوردار است كه در صورت در اختیار داشتن رسانه می تواند پیام خود را انتقال و با معرفی آثار، بازار خوبی برای عرضه محصولات خود بیابد.

هنرهای تجسمی در اقتصاد هنر استعدادهای بكری دارد
به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ مرتضی گودرزی‌دیباج در نشست سالانه كارشناسان مسوول هنرهای تجسمی مراكز استانی حوزه هنری كه در قزوین برگزار شد اظهار كرد: با وجود چنین ظرفیت‌هایی، فرهنگ‌سازی در این زمینه صورت نگرفته و این هنرها نتوانسته در حوزه رسانه میدان مناسبی برای تبلیغ و عرضه خود پیدا كند.
 
وی اضافه كرد: اگر كاری كنیم كه به جای خرید این محصولات از سوی بخش‌های دولتی، مردم خریدار اصلی آن شوند در كسب بازار موفق خواهیم بود.
 
دیباج در ادامه تعهد به نظام و بنیان های فكری انقلاب، خلاقیت، برخورداری از مولفه های زیبایی شناسی و رعایت مولفه های هنری همچون: ریتم،تناسب و فرم را از جمله شاخص های هنرمند عنوان كرد و گفت: هنرمند با داشتن چنین مشخصه هایی در خلق اثر هنری به اقتصاد آن نیز دست می یابد.
 
دیباج دغدغه اصلی هنر را در تبار شناسی هنر انقلابی و متعهد دانست و ادامه داد: در تبارشناسی هنر انقلاب می بینیم كه در تمام شرایط پیام دارد و همواره در صحنه است و بر اساس اقتضای زمان قالب عوض می كند و كهنه نمی شود.
 
وی خاطرنشان كرد: بزرگترین مساله ما در هنرهای تجسمی در حوزه مضمون، دشمن شناسی است؛ امروز از درون خانواده های ما یك تغییر فرهنگی در حال وقوع است كه هنرمند ما در این شرایط باید بداند كه برای هر پیام از كدام رشته هنری استفاده كند.
 
وی ادامه داد: برای تبارشناسی هنر انقلاب به شدت نیازمند مفاهیم و آموزش های تئوریك هستیم  و مدیران ما نیز در این راستا باید حمایت كنند.
 
مدیر مركز هنرهای تجسمی حوزه هنری كشور افزود: هنرهای تجسمی در انتقال پیام خود  الكن تر از سایر حوزه ها است. 
 
در پایان این نشست چند تن از كارشناسان نیز دغدغه های خود در زمینه هنرهای تجسمی را با حاضران در میان گذاشتند.
 
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار