شیراز؛

زمان آغاز ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی در فارس

ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی استان فارس در سال تحصیلی 97-96 آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ ناصر قجری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: ثبت نام در مدارس نمونه دولتی دوره های اول ودوم متوسطه نظری وفنی وحرفه ای سراسر استان فارس از هفته سوم اسفند ماه آغاز می شود.
 
قجری افزود: ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی فارس به صورت اینترنتی و از طریق سامانه http://sanjesh.farsedu.ir و تنها توسط اولیاء یا خود دانش آموز انجام می شود.
 
وی با بیان اینکه آزمون مدارس نمونه دولتی در استان فارس هماهنگ با سایر استان ها  برگزار می شود، ادامه داد: این آزمون در روز جمعه 9 تیر سال 96 برگزار می شود.
 
قجری اظهار داشت: برای ثبت نام در این آزمون، هر دانش آموز تنها می تواند یک مدرسه نمونه دولتی را انتخاب کند و دانش آموزان متقاضی برای پایه دهم حق انتخاب یک رشته را دارد.
 
وی گفت: برای استفاده از سهمیه روستایی دانش آموزان باید دو سال آخر منتهی به پایه های هفتم ودهم را در مدارس روستایی ویا شهرهای کمتر برخوردار که جدول درج شده در آخر دفترچه راهنما  آمده  گذرانده باشند.
 
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: دانش آموزانی که قصد استفاده از سهمیه شاهد را دارند صرفا می بایست فرزند شهید و یا فرزند جانباز وآزاده باشند و علاوه بر آن باید بتوانند حداقل 70درصد نمره آخرین فرد قبولی در سهمیه عادی درمدرسه  و رشته مورد تقاضا را کسب کنند.
 
قجری با بیان اینکه دانش آموزان مشغول به تحصیل خارج ازاستان وخارج ازکشورمتقاضی ادامه تحصیل درمدارس نمونه دولتی استان فارس، می توانند در آزمون استان ثبت نام نموده و شرکت کنند، تصریح کرد: دانش آموزانی که در پایه هفتم و دهم پذیرفته می شوند حق نقل وانتقال وجابجایی به مدارس دیگر را ندارند.
 
وی با بیان اینکه ثبت نام اتباع غیر ایرانی در این آزمون ،تابع بخشنامه مرکز امور بین الملل ومدارس خارج کشور  است، گفت: دانش آموزان عشایری نیز به دلیل کوچ رو بودن،د ر هر منطقه ای در سطح استان مجاز به ثبت نام وشرکت در آزمون هستند.
 
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس ضمن اینکه این آزمون نمره منفی دارد افزود: زمان اعلام نتیجه حداقل دو هفته پس از برگزاری آزمون است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار