زباله‌های شهر آمل برای ساخت نيروگاه زباله سوز در ژاپن نمونه‌گیری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،هاکیا مدیر فنی شرکت جی جی سی ژاپن با بیان اینکه وزارت صنعت و اقتصاد ژاپن بودجه‌ای گذاشت که دولت ژاپن مشتاق به بهتر کردن محیط زیست کشورهای دنیا است، گفت: مکانیزم جی سی ام با هدف کاهش گاز co2 در زمین است و هنوز قراردادی با ایران منعقد نشد و امیدواریم این قرارداد با ایران انجام شود.

وی افزود : مطالعات امکان سنجی در آمل به اتمام رسید و باید نتایج را به دولت ژاپن اعلام و ارزیابی‌ها را انجام دهیم.

مدیر فنی شرکت جی جی سی ژاپن با بیان اینکه طرح آمل استحصال انرژی از برق محسوب می‌شود، گفت: به ازای پنج تا 10 دلار در هر تن نمی‌توانیم این طرح را تعریف کرد و باید تمرکز خود را روی کمک‌های دولت ایران و ژاپن گذاشت تا طرح عملیاتی شود.

هاکیا افزود: این شرکت به اندازه سهم خود از دولت ژاپن درخواست کمک کرد، مسئولان آمل نیز به اندازه سهم خود تلاش کنند تا زمینه به ثمر رسیدن طرح فراهم شود.

وی گفت : از زباله‌های شهر آمل نمونه‌گیری و در ژاپن آنالیز شد که ارزش حرارتی زباله‌های این شهر کم و به ازای آن برق تولیدی و درآمد هم کم است.

فوجی سو مدیر مالی شرکت جی جی سی ژاپن احداث تاسیسات زباله سوز در آمل را نیازمند رقم 95 میلیون دلار آمریکا عنوان کرد و افزود: به ازای هر تن زباله 88/5 دلار هزینه می‌شود که باید زمینه تحقق سوبسیدهای لازم دولت ایران و ژاپن فراهم شود.

جلسه هم اندیشی مدیران شرکت ژاپنی جی جی سی ژاپن با حضور مسئولان درآمل برگزارشد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.