"تی‌یری سولر" در پیامی توئیتری اعلام کرد: تصمیم گرفته‌ام به نقش خودم به عنوان سخنگوی ارشد فرانسوا فیون پایان دهم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری رویترز ؛ سخنگوی ارشد فرانسوا فیون نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه روز جمعه اعلام کرد از سمت خود کناره گیری کرده است.

تی‌یری سولر Thierry Solère در پیامی تویئتری اعلام کرد : من تصمیم گرفته ام به نقش خودم به عنوان سخنگوی ارشد فرانسوا فیون پایان دهم.

وی همچنین سازمان دهنده انتخابات مقدماتی بود که طی آن فیون موفق شد به عنوان نامزد محافظه کار انتخاب شود.

یکی از افراد نزدیک آلن ژوپه نخست وزیر سابق فرانسه روز جمعه اعلام کرد در صورتی که فرانسوا فیون از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه انصراف دهد، آلن ژوپه آماده است در صورت اعلام حمایت همه اعضای حزب جمهوری‌خواهان از خود، در این انتخابات نامزد شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، این منبع گفت: در صورتی که شرایط مهیا شود، الن ژوپه نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را رد نخواهد کرد. 

این منبع افزود شرط آلن ژوپه این است که فرانسوا فیون خود کنار بکشد و خانواده راست‌گرایان و میانه‌روها یعنی حزب جمهوری‌خواهان به اتفاق آرا از نامزدی او حمایت کنند.

فرانسوا فیون به اتهام پرداخت‌های غیرقانونی به همسرش بابت شغلی صوری که برای او در نظر گرفته بود، با تهدید پیگرد قضایی مواجه است.

فرانسوا فیون نامزد جناح راست و میانه در سخنانی اعلام کرد از هفته ها پیش با خشونتی بی حد و اندازه، با انتقاداتی که من نکته به نکته به آنها پاسخ داده ام، آماج حملات قرار گرفته ام. هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز ماشین شایعه پراکنی آنها در کار است. اما من به شما می گویم قصد ندارم تسلیم شوم. و من فقط به خاطر خودم صحبت نمی کنم بلکه برای این صحبت می کنیم که دموکراسی به شما تعلق دارد. این مسئله قابل قبول نیست که آنها با این کار خود بخواهند آرای طرفداران جناح راست و میانه رو را درو کنند. این مسئله قابل قبول  نیست که آنها بخواهند صدای میلیون ها فرانسوی را که گزینه ای واقعی را خواستارند، قطع کنند. این مسئله پذیرفتنی نیست که برنامه اصلاحاتی که من برای فرانسه دارم کنار گذاشته شود. باور کنید اگر برنامه من همان برنامه شما باشد، حملات آنها چندان کاری نخواهد بود. 

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار