دولت اردن حکم اعدام 15 نفر از جمله ۱۰ متهم در ارتباط با تروریسم و اعضای «باند اربد» را اجرا کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی دولت اردن اجرای حکم اعدام ۱۵ نفر از جمله ۱۰ تروریست را تأیید کرد.

برخی از این افراد به حمله به دفتر دستگاه اطلاعاتی در البقعه و ترور «ناهض حتر» نویسنده مشهور اردنی متهم بودند.

«محمد المومنی» وزیر مشاور در امور رسانه و سخنگوی دولت اردن گفت که بامداد امروز شنبه حکم اعدام با چوبه دار ۱۰ نفر در ارتباط با جرایم تروریستی اجرا شد.

وی افزود که جرایم تروریستی که این افراد مرتکب شدند مرتبط با «باند إربد» و حمله تروریستی به دفاتر دستگاه اطلاعات عمومی در البقعه، حمله تروریستی به نیروهای امنیتی در صما ، ترور «ناهض حتر» ، انفجار تروریستی در مقابل سفارت اردن در بغداد در سال ۲۰۰۳ و حمله تروریستی به یک گروه توریستی بود.

خبرگزاری عمون اردن گزارش داد که حکم اعدام اشرف حسین علی بشتاوی، فادی حسین علی بشتاوی، عماد سعود حسن دلکی، فرج انیس عبداللطیف الشریف و محمد احمد حسین دلکی از اعضای باند تروریستی إربد، در زندان سواقه اجرا شد.

همچنین حکم اعدام محمود حسین محمود مشارفه مجری عملیات تروریستی در دفتر دستگاه‌ اطلاعات عمومی در البقعه و حکم اعدام ریاض اسماعیل احمد عبدالله عامل ترور ناهض حتر نویسنده اردنی، اجرا شد.

از دیگران محکومان به اعدام که حکم آنها بامداد امروز شنبه اجرا شد، عبارتند از: علی مصطفی محمد مقابله به جرم اجرای عملیات تروریستی علیه نیروهای امنیتی، معمر احمد یوسف الجغبیر به جرم دست داشتن در انفجار تروریستی مقابل سفارت اردن در بغداد و نبیل احمد عیسی الجاعوره به دلیل دست داشتن در حمله تروریستی به یک گروه توریستی که به کشته یک گردشگر انگلیسی منجر شد.

المومنی همچنین اظهار داشت که حکم اعدام ۵ مجرم دیگر که در ارتباط با جرایم جنایی بزرگ از جمله تجاوز جنسی محکوم شده بودند، اجرا شد.
منبع: فارس
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار