مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با فعالیت ۱۲ پاسگاه محیط بانی در سطح استان امسال ۳۱۷ شکارچی متخلف در اردبیل دستگیر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،محمد خداپرست در بازدید از سایت احیا و رهاسازی مرال در فندقلوی نمینبا اشاره به درمان 200 مورد حیات وحش در سال 95 در اردبیل اظهار داشت: با افتتاح کلینیک تخصصی حیات وحش در شهریورماه 95 روند درمان و مراقبت از حیات وحش آسیب دیده در استان تسریع شده است.

وی با بیان اینکهشعار امسال روز جهانی حیات وحش "به صدای جوانان گوش فرا دهید" انتخاب شده بود که نشان دهنده لزوم توجه به نسل جوان و ارائه آموزشهای لازم برای حفاظت از حیات وحش است، گفت: بافعالیت 12 پاسگاه محیط بانی در سطح استان امسال 317 شکارچی متخلف دستگیرو 20 قبضه اسلحه قاچاق نیز کشف و ضبط شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با تاکید بر نقش مشارکت عمومی و جوامع محلی در حفاظت از محیط زیست بیان کرد: بر اساس اصل 50 قانون اساسی حفاظت از محیط زیست وظیفه‌ای عمومی است و برای حفظ تنوع زیستی همه باید احساس مسئولیت کنیم.

خداپرست بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی استان اردبیل و برگزاری مسابقه نامه نویسی با عنوان من صدای حیات وحش هستم را از جمله اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل به مناسبت گرامیداشت روز جهانی حیات وحش عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.