اصفهان؛

۳۶۰ هزار اصله درخت در سال جاری کاشته شده است

شهردار اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۶۰هزار اصله درخت در سطح شهر اصفهان کاشته شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی جمالی نژاد در مراسم روز درختکاری اظهارکرد: هفته درختکاری امسال را با شعار « درختی برای مادرم آغاز کردیم» که این شعار برای ایجاد فضای معنوی در شهر با توجه به ایام شهادت حضرت زهرا(س) انتخاب شد. وی افزود: امروز طی مراسمی باشکوه و ارزشمند با حضور ارزشمند مادران شهید تورجی زاده و خرازی همچنین معتمدین محلات و نوجوانان پارکبان محله برنامه کاشت 1230 اصله نهال در بوستان شهدای مدافع حرم به اجرا درآمد که این امر سرآغاز ویژه برنامه های در نظر گرفته شده در هفته درختکاری به شمار می رود. شهردار اصفهان با اشاره به اینکه حضور خانواده شهدا در محل بوستان مدافعان حرم و اجرای سنت حسنه کاشت درخت حال و هوای معنوی به شهر بخشیده است تاکید کرد: بحمداله امروز این رویداد بزرگ در حالی انجام شد که در کنار خانواده معظم شهدا ، شهروندان نیز که رکن اصلی جامعه به شمار می روند حضور داشته و در این امر خداپسندانه شهرداری اصفهان را یاری دادند و بر خود می بالیم که در بسیاری از برنامه های بزرگ شهری وجود خانواده معظم شهدا ، شهروندان ، معتمدین محلات و ..... را در کنار خود احساس می کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که در نظر داریم با توسعه حجمی فضای سبز اصفهان را مانند گذشته به باغ شهر تبدیل کنیم خاطرنشان کرد: 
 از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰۸هزار و ۹۵۵ درخت و درختچه و در هفته درختکاری نیز تاکنون ۶۸هزار و ۴۸۰ نهال کاشته شده است.

جمالی نژاد با بیان اینکه تعداد کاشت درخت در مراکز عمومی، آموزشی و نظامی ۲۰هزار اصله بوده است، ادامه داد: در مجموعه پردیس شرق نیز ۶۳ هزار اصله درخت کاشته شد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون  ۳۶۰هزار اصله درخت در سطح شهر اصفهان کاشته شده است، گفت:  توسعه فضای سبز سطحی اصفهان تا پایان دیماه ۴۰هکتار ، توسعه فضای سبز تفرجگاهی ۷هکتار و توسعه حجمی اصفهان ۳۰هکتار بوده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه سرانه فضای سبز شهر اصفهان برای جمعیت ۲ میلیون نفری اصفهان ۲۵.۲ متر مربع است، افزود: مساحت فضای سبز اصفهان بیش از ۵هزار و ۳۰۰ هکتار است که ۳ هزار و ۶۰۰هکتار آن در اختیار شهرداری قرار دارد.
جمالی نژاد ادامه داد: مساحت فضای سبز تحت پوشش آبیاری تحت فشار ۱۹۰۰ هکتار است که ۱۳۰۰هکتار آن در اراضی حاشیه ای و ۶۰۰ هکتار آن در اراضی شهری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه از مساحت فضای سبز قابل آبیاری بصورت تحت فشار ، حدود ۸۰ درصد به شبکه آبیاری تحت فشار مجهزند، گفت: درست است که توسعه حجمی فضای سبز را در دستور کار قرار داده ایم، اما با توجه به خشکسالی های اخیر تلاش کرده ایم رویکرد جدیدی برای سیستم آبیاری و استفاده از پساب را در دستور کاری خود قرار دهیم.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز مطابق با استانداردهای روز دنیاست، افزود: پروژه هایی مثل احداث سیستم تصفیه تکمیلی فاضلاب سپاهان شهر با ظرفیت ۱۲هزار مترمکعب در روز در دستور کار است که ابتدای سال آینده افتتاح می شود.

جمالی نژاد از آغاز عملیات اجرایی سیستم تصفیه تکمیلی فاضلاب شمال شهر با ظرفیت ۸ هزار مترمکعب در روز خبر داد و گفت:  نصب کنتور بر روی چاههای آب برای استفاده بهینه آب و احداث دهها مخزن آب و صدها کیلومتر مسیر خطوط آبرسانی از جمله اقدامات شهرداری برای مدیریت بهینه آب است.

وی تاکیدکرد: کاشت درختان و توسعه حجمی فضای سبز علاوه بر حفظ محیط زیست و پاکی هوا در پایداری و تقویت خاک بسیار تاثیرگذار است.

شهردار اصفهان ادامه داد: با توجه به بروز پدیده ریزگردها که اکنون بسیاری از شهرها با آن درگیر هستند می توان پهنه های درختکاری ایجاد کرد در شرق اصفهان نیز برای جلوگیری از گرد و غبار پهنه های فضای سبز ایجاد شده است.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز  همت و همکاری شهروندان را می طلبد، گفت: اصفهان ۲میلیون نفر جمعیت دارد که اگر هر کدام یک درخت بکارند، در واقع ۲میلیون درخت کاشته می شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ضرورت بازسازی برج های کبوتر اظهارکرد: شهرداری اصفهان آمادگی دارد با همکاری میراث فرهنگی و سایر دستگاهها در حفظ و نگهداری و بازسازی برج های کبوتر اقدام کند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار