مدیر شیلات فارس از تولید200 هزار قطعه ماهی قرمز در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی فلاحی مدیر شیلات استان فارس گفت: در حال حاضر تنها یک مرکز فعال پرورش ماهی قرمز در استان فارس وجود دارد که تولید آن سالانه 200 هزار قطعه است.
 
فلاحی افزود: میزان نیاز و مصرف ماهی قرمز در این استان حدود 1.5 میلیون قطعه است که  علاوه بر تولید استان، مابقی نیاز بازار از استان‌های گیلان و اصفهان تامین می‌شود.
 
وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که سال آینده با تکمیل ظرفیت تنها واحد فعال پرورش ماهی قرمز، تولید این نوع ماهی در استان فارس به 800 هزار قطعه برسد.
 
فلاحی بیان کرد: سال‌های اخیر به دلیل استقبال مردم از انواع ماهیان زینتی به ویژه ماهی "فایتر" به جای ماهی قرمز، این ماهیان نیز بخش قابل توجهی از ظرفیت بازار ماهی قرمز شب عید را به خودشان اختصاص داده‌اند.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر 32 واحد پرورش انواع ماهی زینتی در 9 شهرستان استان فارس وجود دارد که سالانه بیش از 100 گونه ماهی زینتی تکثیر و پرورش می‌دهند، عنوان کرد: به طور تقریبی 60 درصد تولید ماهیان زینتی استان در شهرستان شیراز انجام می‌شود.
 
وی اظهار داشت: این ماهی‌ها علاوه بر توزیع در سطح استان به استان‌های هرمزگان، اصفهان، کرمان، تهران، یزد و غیره صادر می‌شود.
 
مدیر شیلات جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه با توجه به ظرفیت مناسب استان در زمینه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی، یکی از اولویت‌های شیلات توسعه این بخش به ویژه در شهرستان‌های جنوبی است، تصریح کرد: به همین منظور برگزاری کلاس‌های آموزشی تخصصی، جذب سرمایه‌گذار، تامین تسهیلات برای احداث مراکز تکثیر و پرورش ماهیان زینتی و در صورت امکان راه‌اندازی شهرک ماهیان زینتی در دستور کار شیلات استان فارس قرار دارد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار