ولیئی خبر داد

تخصیص بودجه 40 میلیارد تومانی برای اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار کمیته امداد استان تهران

مدیر کل کمیته امداد استان تهران گفت: حدود 40 میلیارد تومان اعتبار برای اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار کمیته امداد استان تهران در سال گذشته هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن ولیئی مدیر کل کمیته امداد استان تهران در حاشیه مراسم افتتاحیه بازارچه محصولات کارآفرینان کمیته امداد که امروز (دوشنبه) در ساختمان کمیته امداد استان تهران برگزار شد، اظهار داشت: این نمایشگاه که به مدت یک هفته از 18 تا 25 اسفند ماه با 120 غرفه برگزار می‌شود خدمتی به شهروندان است تا مایحتاج مورد نظر خود را با قیمتی کمتر تهیه کنند و هم برای کارآفرینان موقعیتی محسوب می‌شود تا محصولات خود را عرضه کنند و گامی به سوی توانمندسازی و تأمین معیشت خود بردارند.

وی با بیان اینکه 40 میلیارد تومان اعتبار برای اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار کمیته امداد استان تهران تخصیص داده شده است، ادامه داد: یکی از فعالیت‌های راهبردی کمیته امداد بحث اشتغال و خودکفایی مالی برای مددجویان است که ما از نظر مالی، فضای فروش و بازاریابی آن‌ها را حمایت می‌کنیم و به منظور ایجاد اشتغال برای خانواده‌های مددجویان به دنبال فرصتی برای بازاریابی و ایجاد نمایشگاهی برای عرضه محصولات آنان هستیم.

ولیئی اضافه کرد: با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری و شرکت مترو تهران، نمایشگاه عرصه محصولات کارآفرینان در ایستگاه‌های مختلف مترو از جمله آزادی برپا شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران با اشاره به برپایی نمایشگاه کارآفرینان در شهر آفتاب، افزود: این نمایشگاه با همکاری شهرداری تهران با یک هزار غرفه که تعداد 60 عدد از آن‌ها متعلق به مددجویان کمیته امداد است به مدت یک ماه در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: ویژگی این بازارچه ها این است که مردم با کارآفرینان به طور مستقیم در ارتباط باشند و از این مشکلی نداریم، زیرا کار آفرینان خود تولید کننده بوده و تولیدات شان را عرضه می کنند که این کار کمک اقتصاد محلی و ملی دارد.

ولیئی افزود: هدف نهایی ما توانمندسازی مددجویان و خروج آنان از چرخه کمیته است که به صورت مستقل امرار معاش کنند.

وی با بیان اینکه در ایستگاه مترو چهار ولیعصر(عج) نیز 100 غرفه برای عرضه محصولات کارآفرینان ایجاد شده است، عنوان کرد: امیدواریم وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این زمینه بیشتر با کمیته امداد همکاری کند تا در نقاط بیشتری از شهر این بازارچه ها برپا شود.

ولیئی در پایان گفت: نمایشگاه های عرضه محصولات کار آفرینان کمیته امداد به صورت مناسبتی با توجه به زمان های مختلف در طول سال مانند نزدیک شدن به سال نو و یا آغاز سال تحصیلی که خریدهای مردم افزایش پیدا می کند در نقاط مختلف شهر دایر می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار