رئیس اتاق ایران گفت:تشکل های موازی به صورت مداوم بوجود می آیند و برخی افراد برای دریافت مجوز دست به دامان وزارتخانه ها شده و دست آخر موفق به اخذ آن می شوند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان رئیس اتاق صنایع و معادن و کشاورزی ایران در نشست خبری شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی اظهار کرد: تشکل ها پیش نیاز بهبود فضای کسب و کار محسوب می شوند.

 غلامحسین شافعی در این راستا اعلام کرد: تشکل های موازی به صورت مداوم بوجود می آیند که با توجه بر اینکه اتاق ایران مجوز فعالیت را به تشکل ها نمی دهد این افراد برای دریافت مجوز دست به دامان وزارتخانه ها شده و دست آخر موفق به اخذ آن می شوند.

بر اساس این گزارش علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در این خصوص تصریح کرد: بخش زیادی از این تشکل ها صنفی است و در راستای حمایت از صنف خود فعالیت می کنند که به این جهت نمی توان از فعالیتشان جلوگیری کرد.

در این نشست، «ساماندهی ایجاد و ثبت تشکل های اقتصادی فعال توسط اتاق ها طبق ماده پنجم قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار» در دستور کار قرار گرفت و حضار جلسه به تشکیل کار گروهی برای رسیدگی به این امر طبق ماده 5 قانون به توافق رسیدند.

بر پایه این گزارش عیسی منصوری معاون اشتغال توسعه کارآفرینی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در این نشست خبری اظهار کرد: صنعت پوشاک با 540 هزار نفر شاغل و 900 درصد ارزش افزوده از ظرفیت خوبی برای توسعه برخوردار است همچنین در این راستا 12 قرار با تولیدکنندگان داخلی و خارجی منعقد شد که برخی از تولیدات ظرفیت صادرات را خواهند داشت.

وی همچنین در ادامه افزود: تقویت و حمایت از کارگاه های پوشاک کنونی موجب رشد و پویایی خواهد شد و نیازی به ایجاد کارگاه های جدید نخواهد بود.

منصوری با اشاره به آماده سازی بسته های تطبیق نظام آموزشی با نیاز های بازار کار اظهار کرد: در بخش تولید محتوا فناوری اطلاعات با کمبود مواجه هستیم البته در سطح میانی ایجاد اشتغال اقدامات قابل توجهی انجام شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار