معاون سیاسی وزارت کشور گفت: اهالی علم و فرهنگ به عنوان مرجعی برای راهنمایی مردم در امر انتخابات محسوب می‌شوند.

لزوم همکاری دانشگاه‌ها در انتخابات با حفظ ارزش‌ها نظام/ نقش اهالی علم و فرهنگی در راهنمایی مردم
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اصغر احمدی معاون سیاسی وزارت کشور در همایش اجلاس ملی شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها اظهار داشت: دو انتخابات مهم سراسری در کشور داریم که 29 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و علاوه این انتخابات در برخی از حوزه‌های انتخابیه نیز انتخابات میان دوره‌ای مجلس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: حدود 65 هزار شعبه اخذ رای خواهیم داشت که برای ساماندهی این تعداد به نیروی انسانی نیاز داریم و 30 اسفند ماه نیز ثبت نام برای انتخابات شوراها آغاز می‌شود که برای اجرای این فرآیندها نیاز به مشارکت مجموعه وزارتخانه‌ها به ویژه وزارت‌خانه هایی که نسل جوان را تحت پوشش قرار می‌دهد نیاز داریم.

وی تصریح کرد: ما به عنوان مجریان مکلف بوده بدون غلط و جانبداری اصل انتخابات را رعایت و امنیت آن را از لحاظ فیزیکی و روانی تامین کنیم.

احمدی افزود: باید در چارچوب قانون بدون ساختارشکنی انتخابات برگزار شود که اهالی علم و فرهنگ در ایجاد این مهم تاثیر بسزایی دارند.

معاون سیاسی وزارت کشور بیان کرد: دانشجویان و دانشگاه‌ها به عنوان مرجع محسوب شده و برای راهنمایی مردم بسیار تاثیرگذار هستند بنابراین این محیط‌های آموزشی و فرهنگی باید با حفظ ارزش‌ها در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران به فعالیت بپردازند.

وی با اشاره به اینکه در 35 انتخابات برگزار شده در طول 38 سال پر رنگ بوده است گفت: قدرت ملت در بسیاری از مسائل جامعه غلبه دارد و درست است که سپاه، وزارت اطلاعات و نهادهای این چنینی که در تامین امنیت تاثیرگذار هستند اما نقش مردم در این حوزه بی‌بدیل است.

احمدی تصریح کرد: برای انتخابات 29 اردیبهشت سال آینده موازنه قدرت و حضور ملت از جمله مولفه‌هایی است که به آن نیاز داریم و حق هر شهروندی است که با حضور در انتخابات اظهار وجود کند.

بیش از 1 میلیون نفر برای برگزاری انتخابات نیاز است
علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور در ادامه عنوان کرد: با توجه به تجمیع دو انتخابات یاد شده وظیفه ما اجرای انتخابات سلامت و امنیت است.

وی ادامه داد: برای تکلیفی که به عهده ما قرار داده شده مشارکت افراد را نیاز داریم و مهمترین وظیفه برای حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای احساس مسئولیتی است که باید همه ما داشته باشیم.

پورعلی مطلق با بیان اینکه دانشگاه‌ها می‌توانند در این حوزه نقش‌آفرین باشند عنوان کرد: در انتخابات سال 94 که مرحله دوم آن را در خرداد 95 برگزار کردیم بر اساس 18 شاخص جزو بی‌نظیرترین انتخابات بوده و شاهد رشد 2 درصدی حضور مردم بودیم.

وی تصریح کرد: بعد از انقلاب 35 دوره انتخابات داشتیم که هیچ جریانی در آن نبوده و تلفاتی نداشته است.

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: برای اجرای برنامه انتخابات به بیش از یک میلیون و 150 هزار عوامل اجرایی نیاز داریم که مشارکت جامعه را می‌طلبد.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار