هزاران دهقان در گواتمالا با راهپیمایی در خیابان های پایتخت خواهان استعفای «جیمی مورالس» شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، در خواست مردم برای استعفای مورالس در حالی‌ صورت گرفته که محبوبیت وی به خاطر پرونده فساد مالی‌ برادر و فرزندانش دچار تنزل شده است.

دهقانان که به گفته رسانه های محلی، تعداد آنها به 35 هزار تن می‌ رسید چندین خیابان مهم پایتخت را اشغال کرده و سپس با تحصن در میدان کنستیتوسیون (قانون اساسی‌ )، واقع در مرکز شهر خواهان مذاکره با نماینده دولت شدند.

برخی‌ از این دهقان ها، با به دست داشتن دست نوشته های‌، حمایت خود از دادستانی و کمیسیون بین المللی علیه مصونیت از مجازات در گواتمالا که نهادی مستقل و حمایت شده از سوی سازمان ملل و آمریکا است را ابراز داشتند.

تظاهرات کنندگان همچنین خواهان استعفای ده ها نماینده به دلیل تصویب وام برای ساخت یک جاده از سوی شرکت ساخت و ساز برزیلی اودبرچت شدند زیرا این شرکت برزیلی، سال گذشته اعتراف کرد که به سیاستمداران و مقامات چندین کشور آمریکای لاتین رشوه داده است.

«ادواردو باتز» یکی‌ از رهبران این اعتراضات در این باره گفت: یک سال پیش، جیمی مورالس با شعار انتخاباتی خود مبنی بر «نه به فساد مالی، نه به دزدی» به ریاست جمهوری رسید. اکنون یک پرونده فساد مالی‌ که وی را درگیر کرده وجود دارد یعنی اینکه رئیس جمهوری یک دزد است و اگر به ما دروغ گفته، باید استعفا دهد.

مورالس و حزبش به دلیل چندین رسوایی شعارشان به چالش کشیده شده است. رئیس جمهوری گواتمالا با این ادعا که گروهی می خواهد علیه او و حزبش کودتا کند، فراری رو به جلو دارد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار