اردبیل؛

راه اندازی مرکز مطالعات علم و دین برای اولین بار در دانشگاه محقق اردبیلی

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: مرکز مطالعات علم و دین در دانشگاه محقق اردبیلی برای اولین بار در کشور با هدف تدوین نقشه تمدن اسلامی راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت‌الاسلام ‌سیف‌الله مدبر با اشاره به راه‌اندازی مرکز مطالعات علم و دین در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: این مرکز برای اولین بار و با هدف تدوین نقشه تمدن اسلامی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: این مرکز در چهار گروه آموزشی ریاضی، کشاورزی، محیط زیست، علوم انسانی و معماری شروع به کار کرده که در آن بیش از 200 نفر از اعضای هیأت علمی از دانشگاه‌های اردبیل، قم و تهران عضو هستند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: کمیته‌های این گروه‌ها در حال انجام فعالیت‌های اولیه در این زمینه هستند و به عنوان مثال کمیته ریاضی، نسخه‌های خطی دانشمندان کشور را که مربوط به 800 یا 900 سال پیش است را مورد بررسی قرار می‌دهند تا با افزایش اعتماد به نفس در حوزه تخصصی خود، به داشته‌های علمی کشور و یافته‌های دانشمندان ما افتخار کنند.

مدبر تصریح کرد: درک سابقه علمی کشور سبب به وجود آمدن حس اعتماد به نفس در بین دانشجویان کشور می‌شود و این مسأله موجب مقابله با ارائه علوم بسته‌بندی شده توسط غربی‌ها که تنها در چارچوب دلخواه آنها قابل ارائه است، می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: مجله علمی، پژوهشی علم و دین برای چاپ مقالات علمی دانشجویان در این زمینه در حال راه‌اندازی است که تا ابتدای سال آینده اولین نسخه از آن منتشر می‌شود.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی افزود: مرکز حوزه دانشجویان و اساتید استان در دانشگاه محقق اردبیلی راه‌اندازی شده که در آن علوم دینی برای اساتید و دانشجویان به صورت کارگاه‌های دینی برگزار می‌شود که در این زمینه دانشگاه محقق پنجمین دانشگاه کشور است که این مرکز در آن راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.