مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: بعید است در روزهای پایانی سال افزایش چشمگیر قیمت مرغ در استان داشته باشیم.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛شهرام قنبری با اشاره به موجود بودن "مرغ" به اندازه کافی در استان برای تامین نیاز شب عید بیان کرد: بهمن ماه گذشته بیش از یک میلیون و 602 هزار قطعه جوجه ریزی در سطح مرغداری‌های استان داشیم که هم اکنون وارد بازار شده‌اند.

قنبری با بیان اینکه این میزان جوجه‌ریزی تولید 4168 تن گوشت مرغ را به همراه دارد، تصریح کرد: این میزان تولید مرغ برای بازار شب عید استان کافی خواهد بود.

مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه میزان نیاز روزانه استان به گوشت مرغ را بین 90 تا 100 اعلام کرد و افزود: نیاز روزانه استان در ایامی مثل نوروز که حجم خرید بالا می‌رود به بیش از 110 تن نمی‌رسد، لذا میزان جوجه ریزی انجام گرفته حتی مازاد بر نیاز استان است.

قنبری در ادامه با اشاره به غیر قابل پیش‌بینی بودن قیمت مرغ در آستانه نوروز بیان کرد: با این وجود بعید است قیمت مرغ در بازار استان بالا برود و به کیلویی بیش از 7600 تومان برسد.

این مسئول سپس تعداد واحدهای پرورش مرغ گوشتی استان کرمانشاه را 919 واحد عنوان کرد و افزود: سالانه  63 هزار تن گوشت مرغ در این استان تولید می‌شود که با توجه به نیاز سالانه 40 هزار تنی استان، این میزان تولید مازاد بر نیاز استان است.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.