کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد گزارش‌ سالانه خود درباره وضعیت حقوق بشر در جهان را منتشر کرد.

کمیسر حقوق بشر: آنچه بر سر مسلمانان روهینگیا می‌آید در حد جنایت جنگی است/ اوضاع در جنوب ترکیه نگران‌کننده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، «زید بن رعد الحسین»، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد، در گزارش سالانه خود، عملیات علیه اقلیت روهینگیا در میانمار و همچنین جلوگیری از تلاش دفتر کمیسر حقوق بشر برای پیگیری این موضوع را محکوم کرد.

وی در این گزارش اظهار داشت: مدارک موثقی از سیاست سرکوب اقلیت روهینگیا در میانمار و مصائبی که بر سر این قوم می‌آید، در اختیار داریم.

در گزارش سالانه زید بن رعد الحسین، که در نشست شورای حقوق بشر در ژنو قرائت شد، آمده است آنچه بر سر روهینگیا در میانمار می‌آید در حد جنایات جنگی و نیازمند انجام تحقیق بین‌المللی است.

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد در این گزارش، از تونس به دلیل تصویب قوانین جهت مقابله با تبعیض و خشونت علیه زنان تشکر کرد.

در گزارش زید بن رعد الحسین بر ایمان به تساوی حقوق مردان و زنان به عنوان اعتقادی منطبق با مقدمه منشور ملل متحد، از جسارت و قدرت جنبش‌های زنان برای تحقق مساوات و استیفای حقوقشان تمجید و در عین حال به این نکته اشاره شد که در این مسیر همچنان چالش هایی وجود دارد.

وی همچنین اظهار داشت اقداماتی که با هدف ایجاد رعب و وحشت در دل کارکنان دفترهای حقوق بشری در مناطق مختلف جهان انجام می‌شود، محکوم است.

زید بن رعد الحسین همچنین در گزارش سالانه خود، اظهار داشت، تصمیم اتحادیه اروپا برای ایجاد اردوگاه‌های آوارگان در کشورهای شمال آفریقا نگران‌کننده است.

وی در ادامه اعلام کرد با توجه به اینکه همچنان نمی توانیم وارد منطقه جنوب شرق ترکیه شویم، اوضاع این منطقه برای ما نگران کننده است.

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد در بخشی دیگر از در گزارش سالانه خود اظهار داشت: با وجود تصویب قطعنامه 2324 شورای امنیت سازمان ملل متحد، همچنان شاهد هستیم مسئولان اسرائیلی به شهرک‌سازی‌ها ادامه می‌دهند.

زید بن رعد در ادامه اظهار داشت: اسرائیل روند بازداشت های اداری را گسترش داد و کسانی را که در بازداشت اداری قرار دارند شکنجه می‌کند.

وی در ادامه اظهار داشت: «نگرانی خود را از قانون فدرال روسیه که در آن آزادی بیان محدود می‌شود و مخالفان تحت پیگرد قرار می‌گیرند، ابراز می‌داریم.»

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد در گزارش سالانه خود، اظهار داشت حقوق بشر همچنان در بسیاری از کشورهای شرق اروپا نقض می شود.

زید بن رعد در گزارش سالانه خود اظهار داشت: نخست وزیر مجارستان از اهمیت حفظ نژاد اصیل مجارستانی سخن گفته است، چنین سخنانی به این معنی است که قرن‌ها به عقب بازگشته‌ایم.

وی در ادامه اعلام کرد نباید آوارگان را به کشورهایی بازگرداند که به دلیل در امان ماندن از تبعات جنگ از آن کشورها، گریخته‌اند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار