شهردار نیاسر از اجرای طرح آزادسازی ابتدای بلوار باغ تالار نیاسر نگین سبز کویر کاشان در آستانه نوروز 96 برای رفاه هر چه بیشتر تردد گردشگران خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سبحان نظری، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت:این طرح در ادامه طرح آزادسازی خیابان ها و معابر اصلی شهر نیاسربه طول 600متر مربع از ملک ورثه لطفی بصورت عرصه واعیان در تقاطع بلوار تالار و خیابان بوستان با توافق و کسب رضایت مالکان آزادسازی و تعریض شد.

وی، عملیات آزاد سازی این مِلک همزمان با روزهای پایانی سال 95 در خروجی بلوار تالار و مسیر اصلی محور گردشگری تالار را بسیار موثر در باز کردن گره ترافیکی ایام نوروز و فصل گردشگری شهر نیاسربرشمرد.

به‌گفته‌وی، مسیرهای اصلی عبور و مرور شهری در این شهر توریست‌پذیر نیازمند توجه جدی

بازگشایی معابر، آزادسازی کوچه ها و خیابان ها است که از ابتدا اقداماتی در این خصوص با همکاری، مشارکت و رضایت تمام و کمال شهروندان انجام‌شده‌است.

شهردار نیاسر، در ادامه آغازعملیات زیرسازی، آسفالت و جدول گذاری مسیر رفت بلوار این شهر را یادآورشد و گفت:این عملیات شامل جمع آوری آسفالت فرسوده، زیر سازی، آسفالت جدید و جدول گذاری، رنگ آمیزی جداول و خط کشی بلوار به طول 1600 متر با اعتباری بیش از 6 میلیارد ریال هزینه پیش بینی شده است .

نظری افزود : پروژه بلوار شهدا یکی از مسیر های مهم ترافیکی نیاسر است که سهم قابل توجهی در روان‌سازی انتقال ترافیکی شهروندان دارد.

وی، با اشاره به در پیش رو بودن ایام نوروز و ترافیک حاصل از افزایش تردد شهری افزود:اجرای مرحله اول مسیر خروجی این بلوار نیز که با عملیات، زیر سازی، آسفالت و جدول گذاری آن در نظر گرفته شده به طول 1600 متر و عرض 11-10 متر از دو ماه پیش آغاز شد وبا اجرای عملیات آسفالت ریزی به اتمام رسید.

به‌گفته‌وی،16000 متر مربع تخریب کلی آسفالت پیشین، 2400 متر مکعب خاکبرداری، 1920 متر مکعب تهیه و اجرای مصالح زیر ساختي و 2100 تن آسفالت ریزی از اقدامات شهرداری در احداث مسیر رفت بلوار شهدا است.
شهردار نیاسر، اظهار اميدواري کرد: با اجرای مرحله دوم این بلوار در آینده‌ای نزدیک گام‌های موثرتری در راستاي رفاه حال شهروندان برداشته شود.

نظری، در پایان تصریح‌کرد: بیش از 25 نقطه از معابر اصلی و فرعی سطح شهر به میزان حدود420 هزار تن ،به متراژ 4926 متر مربع و روکش اسفالت و لکه گیری از ابتدای سال جاری تاکنون انجام شده‌است و مابقی معابر نیز در آینده انجام خواهدشد.

شایان ذکر است:باغ تالار نیاسر بزرگترین پارک این شهر شامل امکانات زیادی برای مسافرین و گردشگران از جمله غار تاریخی رییس، کوشک صفوی، استخر قایقرانی، سرچشمه محوطه آبشار نیاسر به‌عنوان که یکی از بکرترین مکان های زیبای شامل حمام صفوی، آسیاب آبی و مهمتر از همه خود نمای زیبای ابشار است.

این باغ در دوران ساسانی بناها و قصرهای زیبا و باشکوهی را در خود جای داده بوده که در گذر زمان رو به نابودی رفته است.

اکنون تنها یک کوشک از این باغ تاریخی برجای مانده است که یادگار اواخر عهد صفوی است. این عمارت بسیار زیبا که در قسمتی از این باغ بنا شده است به عمارت کوشک تالار معروف است و ساختمان فعلی کوشک از جمله بناهای باقی مانده از عمارت باغ تالار است و قدمت آن به دوران صفویه و در زمان شاه سلطان حسین صفوی که آخرین پادشاه این دوران است، بر می گردد.

شهرداری نیاسر در سال ۱۳۷۷ ه.ش کل محوطه باغ تالار و عمارت کوشک را از آخرین نوادگان صبای کاشانی که خاندان ضرابی بودند، خریداری کرده و پس از بازسازی کامل عمارت کوشک باغ تالار به شماره ۵۸۹۳ و در تاریخ ۲۵/۳/۸۱ در آثار ملی آن را ثبت نمود




انتهای پیام/م
.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار