نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتقاد و تاکید نمایندگان در استان مرکزی استفاده از ظرفیت بومی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ علی‌اکبر کریمی صبح امروز در نشست شورای اداری استان مرکزی با اشاره به ضرورت استفاده از نیروهای بومی در استان مرکزی اظهار داشت: تاکید ما بر تقویت نیروهای بومی است، متاسفانه می‌شنویم علی‌رغم وجود نیروهای توانمند و موفق استانی به دنبال مدیرانی خارج از استان به رغم احترام به تلاش مدیران غیربومی، اعتقاد داریم با وجود ظرفیت مدیریتی موجود در استان می‌توان از مدیران بومی استان استفاده کرد.
 
وی افزود: کادرسازی مدیریتی و ارتقای جایگاه سازمانی یکی از مهم‌ترین اقدامات مورد تاکید است، زیرا حضور برخی مدیران غیربومی انگیزه فعالیت در بین مجموعه اداری را از بین برده است.
 
عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی با اشاره به ضرورت توجه صحیح به اولویت‌بندی در استان گفت: انتظارات و توقعات مردم در روستاها، مناطق و شهرستان‌ها زیاد و مقدورات، منابع و امکانات محدود است و باید در تخصیص این منابع و امکانات اولویت‌بندی شود زیرا این شناخت اولویت‌ها به مدیران برای تخصیص اعتبار و امکانات کمک می‌کند.
 
کریمی بیان کرد: شهرستان کمیجان شهرستانی هم به لحاظ اقتصادی دارای ظرفیت‌های بسیار و هم از نظر فرهنگی اجتماعی دارای سبقه تاریخی بسیار کهنی است که نیاز به تامل و توجه بیشتری دارد.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به موضوع افزایش تعداد نمایندگان در استان اشاره کرد و گفت: یکی از انتظاراتی که مردم شهرستان دارند بحث اختصاص یک نماینده مستقل برای شهرستان بود که البته موضوع هم در دستور کار مجلس در قالب یک طرح بود و هم دولت آن را طی لایحه‌ای به مجلس داده بود و امروز هم با ادغام هردو مجلس درحال بررسی آن است که براساس ان 40 نفر به نمایندگان مجلس اضافه شود که در این راستا با پیگیری در مجمع نمایندگان پیگیر موضوع هستیم.
 
وی با اشاره به موضوع حوزه راه کمیجان افزود: در خصوص حوزه راه مهم‌ترین راه شریانی منطقه محور اراک به کمیجان است که از آهنگران تا کمیجان باقی مانده که با پیگیری انجام شده اعتبار خوبی در سفر هیئت دولت به استان به این موضوع تخصیص یافت.
 
کریمی ادامه داد: این محور در بحث ارتباطات منطقه‌ای در سطح کشور به شمار می‌رود زیرا کریدور جنوب به شمال حساب می‌شود و قطعا هدایت ترافیک عبوری کشوری از این منطقه به رونق و افزایش فعالیت‌های اقتصادی کمک می‌کند.
 
وی افزود: در حوزه جاده وفس پیگیری انجام شد ولی در سفر هیئت دولت مصوبه‌ای نداشت و در بودجه 96 نامه‌ای توسط نمایندگان برای رئیس مجلس برای تخصیص ردیف و اعتبار برای این موضوع داده شد، در عین حال نامه‌ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر راه برای تعیین ردیف و اعتبار و اختصاص بودجه 95 به این موضوع ارسال شده که البته اداره کل راه و شهرسازی باید موضوع را پیگیری کنند تا با بودجه ملی و استانی موضوع را انجام دهیم.
 
کریمی اضافه کرد: احداث این مسیر با توجه به ظرفیت‌های گردشگری وفس و منطقه یک ظرفیت خوب و مناسب به شمار می‌رود که امیدواریم سال96 شاهد اقدامات خوبی در این زمینه باشیم.
 
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه بهداشت و درمان منطقه گفت: یکی از مشکلات دیگر در منطقه، موضوع بهداشت و درمان است زیرا این شهرستان دارای بیمارستانی بوده که فعال نبوده ولی با اقدامات انجام شده این بیمارستان هم فعال شده و ضریب اشغال تخت‌های آن افزایش یافته اما امکانات جانبی آن با مشکل روبرو است، بحث ساختمان مسکونی پزشکان، کمبود فضای دیالیز، کمبود آمبولانس از جمله مشکلات این بخش است.
 
کریمی افزود: به رغم استقرار سونوگرافی در این بیمارستان خیرساز متاسفانه پزشک متخصص در شهرستان نیست و این متخصص فعلی یک روز در هفته در شهرستان حضور دارد و این درحالی است که مردم در بخش پزشک زنان با مشکل روبه‌رو هستند زیرا پزشک زنان در این منطقه حضور ندارد.
 
وی بیان کرد: کلینیک تخصصی یکی دیگر از موضوعات بخش بهداشت و درمان است، باتوجه به اینکه خیری 2هزار متر زمین برای احداث این کلینیک دراختیار فرمانداری قرار داده است اگر ظرفیت برای تامین منابع انجام شود ظرفیت لازم برای حضور پزشکان متخصص فراهم می‌شود.
 
عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی با اشاره به گرانی بهای گاز منطقه خنداب و کمیجان گفت: موضوع دیگری که در این شهرستان مطرح شده، بحث مربوط به نرخ گاز در این شهرستان است و ما در کمیجان و خنداب با این مشکل روبه‌رو هستیم و مردم اعتراض دارند که نرخ گاز در این مناطق بالا است که با دیگر نماینده اراک، خنداب و کمیجان موضوع را پیگیری کرده‌ایم و طی نامه‌ای به وزیر نفت برای تغییر اقلیم منطقه ارسال شده که به صورت نابه سامانی در بحث اقلیمی مشکل وجود دارد.
 
وی افزود: این درحالی بود که وزارت نفت اعلام کرد تعیین این موضوع و اقلیم از سوی هواشناسی اعلام می‌شود که در جلسه با سازمان هواشناسی استان قرار شد مدیرکل هواشناسی استان پیگیر موضوع باشد.
 
کریمی با اشاره به مشکلات شهرمیلاجرد تصریح کرد: در حوزه میلاجرد دو موضوع مطرح است که یکی موضوع شهرک صنعتی در این منطقه بوده که به رغم در اختیار قرار دادن زمین از سوی منابع طبیعی نیازمند پیگیری و توجه ویژه است که کمک به رونق تولید و صنعت و همین‌طور اشتغال‌زایی منطقه است.
 
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همین‌طور شهرک گلخانه‌ای منطقه برای منطقه می‌تواند موثر باشد که باید تقویت شود که البته در منطقه میلاجرد از آنجایی که تامین آب از قره چای است به سبب لایروبی نشدن حق آبه این منطقه از این رودخانه از بین رفته است.
 
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.