وی با بیان اینکه در چند سال گذشته سعی شده تمرکز شهری از مناطق مرکزی و میانی شهر کاهش یابد، افزود: با ایجاد معابر جدید شهری توسعه متوازن شهری افزایشیافته و فرصتهای اقتصادی، فرهنگی و دانشگاهی بیشتری شکل میگیرد و این امر موجب میشود اختیارات بیشتری در اختیار مدیران شهری باشد.
شهردار کاشان تصریح کرد: یکطرفه کردن معابر شهری، طرح زوج و فرد کردن تردد خودروها که در شورای ترافیک مطرح و به اجرا در میآید، نمیتواند مشکل ترافیک را برای همیشه مرتفع کند و لازم است پارکینگهای بیشتری در مراکز پر تردد شهر احداث شود.
وی با اشاره به اینکه شهرداری در آغاز راه قرار دارد، ادامه داد: احداث پارکینگهای مکانیزه در بافت تاریخی شهر کاشان مقرون به صرفه نیست چون هم از لحاظ معماری و ارتفاع با محدودیت مواجه است و هم امکان ایجاد فضای تجاری قابلیت سرمایهگذاری را ندارد.
ناظم رضوی در بخش دیگری از سخنانش به بافت تاریخی کاشان در محدوده بازار و خیابان امیریه پرداخت و گفت: شرکت عمران و احیای بافت فرسوده در صدد است بازارچه سردار را مسقف کرده و شکل اولیه بازارچه را احیا کند، بنابراین محدوده بازار نیازمند پارکینگ است و این امر در رونق بازار و رقابت کسب و کار واحدهای تجاری تأثیر خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: معابر تاریخی کاشان گنجینههایی هستند که در سیما و منظر شهری مؤثر بوده و باید از آنها صیانت کنیم.
شهردار کاشان بر پیشبینی خدمات حاشیهای معابر تأکید کرد و افزود: ارائه خدمات حاشیهای معابر ضروری است چون معابر بدون پیشبینی پارکینگ زنده نمیشوند و با توجه به مباحث مالی و زمانی اجرای این امر در دوره مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر هرچه سریعتر انجام شود.
وی همچنین به افتتاح و بهرهبرداری ایستگاههای دوچرخه در هسته مرکزی شهر کاشان اشاره کرد و گفت: آغاز طرح سی پی و ایستگاههای دوچرخه از جمله طرحهایی است که برای ساماندهی ترافیک اتخاذ شده است.
ناظم رضوی خاطرنشان کرد: فاز نخست طرح پارک حاشیهای C-Pay در خیابانهای بابا افضل و شهید بهشتی اجرا میشود و فاز دوم در خیابانهای استاد رضا عباسی، میرعماد و بابالحوائج به اجرا در خواهد آمد و هدف از اجرای این طرح فرهنگسازی حذف پارکهای غیر ضروری، روانسازی جریان ترافیک و کاهش تصادفات و عادلانه سازی فضای پارک برای همه شهروندان است.
وی همچنین در ادامه به فصل نوروز، مسافران نوروزی و گردشگران پرداخت و ادامه داد: با توجه به اینکه در آستانه سال جدید و آغاز فصل ورود گردشگران داخلی و خارجی هستیم برای کاهش بار ترافیکی در هسته مرکزی شهر و محدوده باغ فین و مراکز گردشگری به احداث پارکینگ با مشارکت بخش خصوصی نیازمند هستیم.
شهردار کاشان هدف از احداث پل شهید اردهال و تقاطع غیر همسطح امام رضا(ع) و باقرالعلوم(ع) را کاهش بار ترافیکی و سوانح جادهای دانست.
وی
استفاده کمتر خودروهای تکسرنشین، استفاده از وسایل حملو نقل عمومی را از
جمله راهکارهای مدیریت ترافیک شهری برشمرد و افزود: فرهنگسازی و ایجاد
زیرساختها لازم به مدیریت ترافیک شهری کمک میکند و باید این امر را
بپذیریم که برای کاهش ترافیک معابر شهری راهی جز فرهنگسازی وجود ندارد چون
در بافت تاریخی شهر تعریض معابر امکانپذیر نیست.
انتهای پیام/م