وزیر آموزش و پرورش گفت: نهاد آموزش و پرورش نیازمند توسعه همه جانبه متوازن و موزون در کشور است و توفیق این نهاد توفیق نظام جامعه و ناکامی آن ناکامی همه است.

نهاد آموزش و پرورش نیازمند توسعه همه جانبه متوازن در کشور است
به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در پنجمین کنگره انجمن اسلامی معلمان گفت: هر گامی که در جهت تثبیت و ارتقای نهادهای مدنی برداشته می‌شود، قدمی در راه توانمندسازی جامعه و اصلاحات همه جانبه است.
 
وی افزود: تلاش شما برای بالا بردن ظرفیت و گسترش فرصت‌های پیش روی انجمن پوششی ملی است که از آثار و نتایج آن آموزش و پرورش، جامعه و نظام سود خواهند برد و انجمن اسلامی معلمان برای من که در گذشته توفیق همکاری با شهید رجایی را داشته‌ام اهمیت خاصی دارد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه امیدوارم آرمان‌های انقلاب و نظام را در مسیر اعتلای ایران اسلامی پی بگیریم، گفت: انجمن اسلامی معلمان ظرفیتی بالقوه و بالفعل است و اکنون نیازمند حمایت‌ها و راهنمایی‌ها از سوی معلمان بزرگوار است و امیدواریم بتوانیم در راستای ارتقای سطح آموزش و پرورش تلاش کنیم.

دانش آشتیانی با اشاره به جایگاه این وزارتخانه در کشور گفت: برای ساختن ایرانی آباد و سربلند کاری ضروری‌تر و بنیادین‌تر از پرورش فرزندان این مرز و بوم نیست. نهاد آموزش و پرورش نیازمند توسعه همه جانبه متوازن و موزون در کشور است و توفیق این نهاد توفیق نظام جامعه و ناکامی آن ناکامی همه است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: آموزش و پرورش محدود به یک دستگاه اجرایی و مسئله محوری جامعه، نظام و دولت است و هر گشایشی در آموزش و پرورش باعث گشایش در عرصه‌های دیگر خواهد بود و امروزه مسئله معلم، مدرسه و دانش‌آموز از جمله مسائل ملی هستند و نمی‌توان بحث تربیت فرزندان‌مان و وضعیت معلمان را محدود به وزارت آموزش و پرورش و  تی دولت و دستگاه‌های حاکمیتی کرد.

وی با بیان اینکه مسئله معیشت معلمان نیازمند برنامه‌های مدونی است،‌ گفت: برای حل معیشت معلمان باید اقدامات جدی را انجام داد و کهنگی و ناکارآمدی رویکردها، اقتصاد آموزش و پرورش محرومیت و فرسودگی مدارس باید مورد بحث و گفتگوهای تخصصی در کانون‌های سیاست‌‌گذاری قرار گیرد.

دانش آشتیانی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب به بحث آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه ویژه رهبری و حمایت خاص رئیس جمهور امیدواریم بتوانیم گام‌های بلندتری در حل مسائل آموزشی کشور برداریم.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار